تأثیر هوش مصنوعی بر تبلیغات آنلاین

تأثیر هوش مصنوعی بر تبلیغات آنلاین

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی ایجاد ماشین‌های هوشمندی است که قادر به تفکر و واکنش مانند انسان هستند. جان مک کارتی اصطلاح «هوش مصنوعی» را ابداع کرد و مک کارتی یکی از بنیان‌گذاران رشته هوش مصنوعی بود. هوش مصنوعی می‌تواند وظایف را با دقت بیشتری انجام دهد.

هوش مصنوعی به‌عنوان انقلاب صنعتی بعدی تلقی شده است، مردم بر این باورند که هوش مصنوعی می‌تواند راه‌حلی برای اکثر مشکلات و چالش‌هایی که در حال حاضر در جهان وجود دارد ارائه دهد. همچنین، هوش مصنوعی می‌تواند مشکلاتی را که ممکن است در آینده رخ دهد، حل کند. هوش مصنوعی پتانسیل ایجاد صنایع، فناوری‌ها و محیط‌های جدید را درمجموع دارد.

بازاریابی هوش مصنوعی چیست؟

به عبارت ساده، بازاریابی هوش مصنوعی به ادغام هوش مصنوعی در شیوه‌های مختلف بازاریابی دیجیتالی اشاره دارد. این می‌تواند شامل استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی برای اجرای تصمیمات خودکار است که بر اساس جمع‌آوری داده‌ها، روندهای رایج بازار و اقتصادی، بازخورد مخاطبان و البته تجزیه‌وتحلیل داده‌ها است. ادغام هوش مصنوعی با بازاریابی اینترنتی به صنایع مختلف اجازه داده است تا به‌طور قابل‌توجهی تلاش‌های بازاریابی خود را سرعت بخشند.

ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی تجزیه‌وتحلیل گسترده‌ای از پروفایل‌های مشتری انجام می‌دهند و سپس از استنباط‌های حاصل از آن برای ارائه استراتژی‌های ارتباطی بسیار کارآمد استفاده می‌کنند. اساسا، این تکنولوژی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا پیام‌های مناسب را در زمان مناسب ارائه دهند و به‌طورکلی نیاز به مداخله انسانی را از بین می‌برد. درنتیجه، بازده کلی عملیات به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

 تأثیر هوش مصنوعی بر تبلیغات آنلاین

حتما بخوانید: استفاده از داستان در بازاریابی

موارد استفاده از بازاریابی هوش مصنوعی شامل پردازش زبان طبیعی، تولید محتوا، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، خرید رسانه، تصمیم‌گیری خودکار و شخصی‌سازی در زمان واقعی است.

برای بازاریابان امروزی، هوش مصنوعی ابزاری است که آن‌ها را قادر می‌سازد تا درک بسیار جامع و ظریفی از مخاطبین هدف خود به دست آورند. متعاقبا، این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد تا کمپین‌هایی را ارائه کنند که هرگز در رسیدن به اهداف بازاریابی مناسب شکست نمی‌خورند.

چرا هوش مصنوعی در بازاریابی مهم است؟

علاوه بر راه‌اندازی کمپین‌های هوشمند و پیچیده، ادغام هوش مصنوعی در فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی به آژانس‌ها این امکان را می‌دهد تا تجربه مشتری بهتری را به کاربران خود ارائه دهند. بیش از هر چیز، هوش مصنوعی به این متخصصان کمک می‌کند تا بر اساس داده‌های تاریخی، نتایج آینده را پیش‌بینی کنند.

در زمان‌های آینده، هوش مصنوعی درنهایت برندها را به توانایی شخصی‌سازی در مقیاس مجهز می‌کند، شاهکاری که در حال حاضر غیرقابل‌تصور است. درنتیجه، جدا از اینکه کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا از رقبای خود پیشی بگیرند، به آن‌ها اجازه می‌دهد همیشه جلوتر از آن‌ها در حرکت باشند.

تأثیری که هوش مصنوعی بر بازاریابی دیجیتال خواهد داشت
هوش مصنوعی در آینده نزدیک تأثیر باورنکردنی بر صنعت بازاریابی دیجیتال خواهد داشت. شکی نیست که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بخش بازاریابی دیجیتال را به روش‌های مختلف بهبود می‌بخشد.

این فناوری با سرعتی پیشگامانه درحال توسعه است و در طول ۱۰ سال گذشته ما شاهد جهش‌های عظیمی در فناوری مورد استفاده روزمره بوده‌ایم.

در خانه‌های میلیون‌ها نفر در سراسر جهان دستگاه‌های آمازون و اشتراک‌های نتفلیکس وجود دارد. هوش مصنوعی دیگر فقط یک ایده انتزاعی نیست، در حال حاضر روزانه توسط میلیون‌ها مشتری استفاده می‌شود. نتفلیکس از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا مطمئن شود کاربران در سراسر جهان بهترین تجربه مشاهده را در هر کاری دارند.

از طرفی بازاریابی دیجیتال بخش مناسبی برای ادغام هوش مصنوعی با آن است زیرا با داده‌های زیادی درگیر است و کار با داده بهترین کاری است که هوش مصنوعی انجام می‌دهد. با توسعه و پیشرفت هوش مصنوعی قادر خواهد بود هر کاری را که به داده نیاز دارد انجام دهد.

اپلیکیشن‌های مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند وظایفی مانند تقسیم‌بندی و تجزیه‌وتحلیل مشتری، خودکارسازی کمپین و گزارش دهی و آزمایش A/B را سریع‌تر و کارآمدتر از انسان‌ها به پایان برسانند.

تأثیر هوش مصنوعی بر تبلیغات آنلاین

حتما بخوانید: ۶ کاتالیزور تاثیرگذار در کسب‌وکار

مزایای هوش مصنوعی در بازاریابی

در زیر برخی از مزایای استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی در بازاریابی و تبلیغات ذکر شده است.

  • تجربه شخصی

هوش مصنوعی بازاریابان را با ابزارهایی برای ایجاد تجربیات بسیار شخصی مشتری که هزینه بسیار کمتری نسبت به کمپین‌های سنتی باقیمت بالا دارد، تجهیز می‌کند. علاوه بر این، آن‌ها را قادر می‌سازد تا هر تعاملی که مشتری با خدمات یا محصول خود انجام می‌دهد را برای مراجعات بعدی ثبت کنند.

  • پیش‌بینی فروش

این مزایای هوش مصنوعی در بازاریابی به متخصصان بازاریابی کمک می‌کند تا روش‌های پیش‌بینی فروش خود را به سطوح جدیدی ارتقا دهند. پیش‌بینی فروش نقش مهمی در تعیین رشد بلندمدت کسب‌وکار یک سازمان دارد. پس‌ازآن، هر شرکت بخش عمده‌ای از زمان و منابع خود را به فرآیندهای پیش‌بینی اختصاص می‌دهد.

باوجود تلاش‌های مداوم، روش‌های سنتی همواره در دستیابی به نتایج مطلوب ناکارآمد بوده‌اند. اینجاست که هوش مصنوعی به کمک آن‌ها آمد. هوش مصنوعی با حذف مسائل مهمی که در ذات روش‌های پیش‌بینی سنتی وجود داشت، بهبود قابل‌توجهی در دقت آن‌ها ایجاد شد.

  • پیش‌بینی رفتار کاربر

استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا رفتار کاربران را به‌دقت پیش‌بینی کنند. راه‌حل‌های هوش مصنوعی به بازاریابان این امکان را می‌دهد که بینش معناداری در مورد علاقه‌مندی‌ها و ترجیحات مشتریان به دست آورند و احساسات یا احساساتی را که با برند خود مرتبط می‌کنند، درک کنند. درنتیجه، این امر به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا استراتژی‌های بازار را برای اطمینان از بندسازی مؤثر خدمات و محصولات خود طراحی کنند.

با پیشرفت‌های مستمری که در فناوری‌های هوش مصنوعی به‌صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود، پیش‌بینی رفتار مشتری باگذشت زمان راحت‌تر و راحت‌تر می‌شود. علاوه بر طراحی کمپین‌های بازاریابی موفق، این ابزارها همچنین به برندها اجازه می‌دهند تا تعامل با مشتری خود را نیز افزایش دهند.

  • تبلیغات دیجیتال

یکی از برجسته‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی، بهینه‌سازی کمپین‌ها برای تبلیغات دیجیتال است. ازآنجایی‌که راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بینش عمیق‌تری در مورد داده‌های آنلاین و رفتار کاربر به بازاریابان می‌دهد، آن‌ها را قادر می‌سازد کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتالی را اجرا کنند که درعین‌حال مؤثر و هوشمند هستند.

علاوه بر این، باوجود هوش مصنوعی در کنار خود، بازاریابان این روزها بیش از هر زمان دیگری با مشتریان موردنظر خود آشنا هستند. این کار متعاقبا، آن‌ها را قادر می‌سازد تا پروفایل‌های مشتری کاملا جامع و ایده‌آلی بسازند.

  • قیمت‌گذاری پویا

قیمت‌گذاری پویا یک استراتژی است که می‌تواند کسب‌وکار شمارا در صنعت دگرگون کند. قیمت‌گذاری پویا به این معنی است که قیمت یک محصول یا خدمات انعطاف‌پذیر است و به‌طور محکم تعیین نمی‌شود.

در عوض، قیمت یک محصول بر اساس شرایط مختلف تغییر می‌کند، مانند:

  • افزایش تقاضا
  • زمان اوج کاربر
  • جمعیت شناختی و نوع مشتری مورد هدف
  • تغییر و توسعه شرایط بازاریابی

قیمت‌گذاری پویا یکی از بهترین و خلاقانه‌ترین راه‌ها برای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی اینترنتی و به‌صورت کلی در دیجیتال مارکتینگ است.

خطوط هوایی نمونه رایجی از نوع کسب‌وکار با استفاده از استراتژی‌های قیمت‌گذاری پویا هستند، اما می‌توان از آن برای محصولات نیز استفاده کرد. خرده‌فروشانی که از یادگیری ماشینی برای تأثیرگذاری بر قیمت‌گذاری استفاده می‌کنند، این فرصت رادارند که از این مزایای هوش مصنوعی در بازاریابی آنلاین بهره ببرند.

قیمت‌گذاری پویا به شما امکان می‌دهد تا با توجه به شرایط، قیمت مناسب را برای هر یک از محصولات و خدمات خود خریدارانی را پیدا کنید. هوش مصنوعی این فرآیند را با جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های خریداران برای اطلاع از الگوریتم‌های قیمت‌گذاری شما آسان‌تر از همیشه می‌کند. مزیت دیگر استفاده از قیمت‌گذاری پویا در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما این است که به شما امکان می‌دهد قیمت بهینه را پیدا کنید که به‌احتمال‌زیاد فروش و تبدیل را افزایش می‌دهد.

۶ کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی و تبلیغات

در این بخش به مهم‌ترین کاربردها و اپلیکیشن های هوش مصنوعی در بازاریابی خواهیم پرداخت. این کاربردها بسیار گسترده و متنوع هستند و نقش مهمی در بازاریابی مبنی بر هوش مصنوعی را بر عهده‌دارند.

  • چت ربات‌ها

چند سال پیش، چت ربات‌ها با ورود به صحنه، از آن زمان رشد و محبوبیت قابل‌توجهی پیداکرده‌اند. پیشرفت‌های مداوم در طول سال‌ها باعث شده است که چت‌بات‌های مدرن کاربرپسندتر، جذاب‌تر و پاسخگوتر شوند.

چت‌بات‌ها ابزاری عالی برای یک سازمان برای ارائه پاسخ‌های سریع به مشتریان خود و همچنین ثبت تاریخچه کامل خرید هستند. علاوه بر این، آن‌ها همچنین برای خدمات مشتری، معاملات تجارت الکترونیک، توصیه‌های محصول و پرسش و پاسخ فروش استفاده می‌شوند.

  • استراتژی محتوا

با کمک هوش مصنوعی، پلتفرم‌های آنلاین خاصی می‌توانند از تکنیک‌هایی مانند خوشه‌بندی محتوا برای توصیه موضوعات به بازدیدکنندگان خود بر اساس جستارهای جستجویشان استفاده کنند.

انتظار می‌رود در سال‌های آینده، هوش مصنوعی توسعه بیشتری پیدا کند و کاربرد خود را از ارائه توصیه‌های محتوایی تا توصیه به مردم در مورداستفاده از کلمات کلیدی، دفعات انتشار و همچنین زمان‌بندی پست‌هایشان گسترش دهد.

  • نظارت بر شبکه‌های اجتماعی

استفاده از هوش مصنوعی برای تحلیل و نظارت بر شبکه‌های اجتماعی به شما امکان می‌دهد عملکرد رقبای خود را به‌طور مؤثر نظارت کنید و به شما کمک می‌کند محتوایی را شناسایی کنید که باید به‌طور ایده‌آل برای آن‌ها محتوا تولید کنید و مخاطب پیدا کنید.

اساسا، گنجاندن هوش مصنوعی در شیوه‌های نظارت بر شبکه‌های اجتماعی، راه‌های نظارت بر بحران و مدیریت برند را به میزان زیادی آسان می‌کند.

  • تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

از خودکارسازی مکان‌های تبلیغاتی گرفته تا تعیین مخاطب هدف، هوش مصنوعی کل سفر یک تبلیغ را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پوشش می‌دهد.

به‌طورکلی، برندها از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا مشخص کنند که کدام بخش از جمعیت آن‌ها در حال حاضر پذیرای تبلیغاتی است که در حال برنامه‌ریزی برای انتشار هستند.

  • پیش‌بینی روندها

برندها از هوش مصنوعی برای پردازش مؤثر هزاران پست در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند تا شباهت‌های ظریف مربوط به تصاویر، متون و هشتگ‌های استفاده‌شده را تشخیص دهند.

تأثیر هوش مصنوعی بر تبلیغات آنلاین

حتما بخوانید: برنامه ریزی کسب و کار یکپارچه چیست ؟

چگونه از هوش مصنوعی در بازاریابی استفاده کنیم؟

بیش از هر چیز دیگری، هوش مصنوعی در بازاریابی به بازاریابان امروزی این امکان را می‌دهد که به مشتریان خود یک تجربه مشتری کاملا سفارشی و دیجیتالی ارائه دهند. با اتخاذ روش‌های زیر می‌توانید از هوش مصنوعی در بازاریابی بیشتر استفاده کنید:

از تقسیم‌بندی هوشمند برای شناسایی جمعیت هدف خود استفاده کنید.
ازآنجایی‌که قبلا داده‌هایی را که برای ایجاد ارزش نیاز دارید در اختیاردارید، می‌توانید از آن برای ایجاد رابطه با مشتریان خود بر اساس شرایط آن‌ها استفاده کنید.
محتوای سفارشی‌شده را به هر بخش از مخاطبان هدف خود ارائه دهید.

اگرچه برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی درزمینهٔ بازاریابی و تبلیغات در حال حاضر در مراحل اولیه خود هستند، اما مطمئنا در سال‌های آینده به‌سرعت جایگاه خود را به دست خواهند آورد. زمانی که این اتفاق بیفتد، نه‌تنها سطوح جدیدی از موفقیت را برای کسب‌وکارها به دنبال دارند، بلکه عصر جدیدی از تجربیات کاربر را برای مصرف‌کنندگان نیز در پی خواهند داشت.

 

چگونه از هوش مصنوعی در تبلیغات استفاده می‌شود؟

هوش مصنوعی در تبلیغات می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا مخاطبان را بهتر تقسیم کنند و در حین سنجش نتایج، تبلیغات را هدفمند قرار دهند. برای رسیدن به نتایج واقعی، شرکت‌ها از هوش مصنوعی برای هدف قرار دادن دقیق جمعیت‌های خاص استفاده می‌کنند و از هدف‌یابی زمینه‌ای و رفتاری با استفاده از هوش مصنوعی برای دریافت تبلیغات مناسب در مقابل افراد مناسب استفاده می‌کنند.

آیا هوش مصنوعی آینده بازاریابی است؟

هوش مصنوعی تنها راهی است که شرکت‌ها می‌توانند با تقاضا و انتظارات مشتریان رو به رشد همگام شوند. به جرات می‌توان گفت که هوش مصنوعی آینده بازاریابی است.

چرا در تجارت به هوش مصنوعی نیاز داریم؟

هوش مصنوعی به بهبود پیش‌بینی فروش، پیش‌بینی نیازهای مشتری و بهبود ارتباطات کمک می‌کند. ماشین‌های هوشمند می‌توانند به متخصصان فروش کمک کنند تا زمان خود را مدیریت کنند و شناسایی کنند که باید با چه کسانی و در چه زمانی پیگیری کنند و… .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن