۱۰ نکته مهم برای طراحی بسته بندی

۱۰ نکته مهم برای طراحی بسته بندی

بسته بندی یک ابزار کاربردی است، گرچه می‌توان مفهومی فراتر از آن برای بسته بندی در نظر گرفت. طراحی خوب و چشم نواز داستانی را روایت می کند و طراحی بسته بندی از این قاعده مستثنی نیست. در حقیقت بسته بندی یک تجربه احساسی است و حس بینایی، حس لامسه و حس شنوایی فرد را به بازی می گیرد (البته برخی از محصولات و بسته بندی هایشان حس بویایی و چشایی فرد را هم قلقلک می دهند). با توجه به طراحی بسته بندی و جزئیات آن می توانید به ماهیت محصول درون بسته بندی پی ببرید و بفهمید که چگونه می توان آن را به کار بست، این محصول برای چه افرادی تولید شده و مهم تر از همه آن که باید آن را خرید یا نه؟ در ادامه به شما ده نکته حیاتی خواهیم گفت تا مطمئن شوید ظاهر بسته بندی شما همیشه پیام درستی را ارسال می کند.

۱۰ نکته مهم برای طراحی بسته بندی

بسته بندی را برای برند و مشتری خود طراحی کنید

به دقت فکر کنید که به چه کسی می فروشید و این مشتری چه چیزی را در بسته بندی جذاب و جالب خواهد یافت. چه در حال طراحی جعبه ‌های حمل و نقل هستید، یا از چاپ برچسب ‌های آویز سفارشی برای برچسب‌ های قیمت استفاده می‌کنید، به یاد داشته باشید که بسته ‌بندیی که انتخاب می‌کنید نمایشی بصری از آنچه در داخل آن است می باشد.

از تصاویر گرافیکی استفاده کنید که برای محصول منطقی باشد. به عنوان مثال، بسته بندی محصولات الکترونیکی با فناوری پیشرفته باید ظاهری بسیار متفاوت از محصولات کودکان داشته باشد.

بفروش را با عبارت درست بیان کنید

عبارت روی بسته بندی شما باید به مشتریان احتمالی شما بگوید که واقعاً محصول چیست و چرا باید آن را بخرند. اما ساده نگه داشتن آن ضروری است.

بسته بندی را با متن زیاد یا طرحی که بیش از حد شلوغ است پر نکنید. «طراحی» بیش از حد روی بسته، تأثیرگذاری سریع را سخت ‌تر می‌کند. شما فقط چند ثانیه فرصت دارید که توجه کسی را جلب کنید که محصول شما را روی قفسه می‌گذارد، بنابراین از آنها نهایت استفاده را ببرید.

رنگ ها و فونت های خود را با دقت انتخاب کنید

شما می خواهید بسته بندی محصولات تان چشم نواز باشد، اما نه شیک و زیبا. رنگ ها باید محصول را تقویت و تکمیل کنند و نباید با آن تضاد یا مبارزه کنند.

حروفی را انتخاب کنید که متمایز و برجسته باشد، اما به وضوح قابل خواندن باشد. بنابراین افراد می توانند به سرعت آنچه را که می گویید بدون نیاز به دقت زیاد متوجه شوند. طرح حروف نیز باید با لوگوی شما تناسب داشته باشد. از قبل فکر کنید و طراحی هایی را به دقت برنامه ریزی کنید که بتوانند روی آیتم های مختلف در یک خط محصول کار کنند.

صادق باشید

آنچه در بیرون بسته بندی نشان داده شده است باید با آنچه در داخل بسته بندی است مطابقت داشته باشد. اگر اینطور نباشد، مشتریان خود را از دست خواهید داد. (بدون اینکه شرکت خود را در معرض خطر قانونی / نظارتی بالقوه قرار دهید).

شما می‌ خواهید که گرافیک جذاب باشد تا توجه خریداران بالقوه را به خود جلب کند، اما باید بتوانید کالا ها را تحویل دهید و انتظارات خریدار خود را زمانی که واقعاً بسته را باز می‌کنند برآورده کنید.

مطمئن شوید که طراحی شما در همه جا کار می کند

هدف اصلی از طراحی بسته بندی شما ممکن است بر جسته شدن در قفسه های فروشگاه باشد، اما باید فراتر از این کار را انجام دهد. اگر می خواهید محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید، بسته بندی شما نیز باید به خوبی عکاسی شود. طرح بسته بندی شما ممکن است در یک آگهی مجله یا روزنامه تکثیر شود.

ممکن است تصمیم بگیرید که از عناصر طراحی در تابلوها و لباس های تبلیغاتی استفاده کنید. بسته بندی شما همچنین باید روی صفحه نمایش کامپیوتر و دستگاه های تلفن همراه خوب به نظر برسد. بسته بندی خود را طراحی کنید همه این موارد استفاده را در ذهن داشته باشید و ارزیابی کنید که در سناریو های مختلف چگونه به نظر می رسد.

بسته بندی را با محصول مطابقت دهید

همچنین بسته بندی شما باید کاربردی و همچنین جذاب باشد. اطمینان حاصل کنید که بسته بندی شما از نظر شکل، اندازه، عملکرد و مواد کاربردی است. اطمینان حاصل کنید که بادوام است – به خصوص اگر قرار است آن را حمل کنید . و همچنین به راحتی باز می شود و حمل آن آسان است.

در صورتی که محصول شما سنگین است، دسته ‌هایی را به بسته‌بندی خود اضافه کنید یا روش دیگری را برای مصرف‌کننده‌ تان اضافه کنید تا آن را بردارد و راحت‌تر حمل کند. اگر نتوانند آن را از قفسه بلند کنند، تمایل به خرید آن نخواهند داشت.

اگر محصول شما سطح بالاتری داشته باشد، مصرف کننده انتظار دارد بسته بندی باکیفیت باشد که نشان دهنده محصول و قیمتی باشد که پرداخت کرده است. به خاطر داشته باشید که بسیاری از مردم به دنبال بسته بندی پایدار نیز هستند.

بسته بندی را کاربر پسند کنید

باز هم اطمینان حاصل کنید که بسته شما به راحتی باز می شود. قبل از اینکه شروع به طراحی بسته بندی کنید، به نحوه استفاده از آن فکر کنید. به عنوان مثال، اگر محصولی دارید که ریخته می شود، به بسته بندی دهانه بدهید تا ریختن راحت تر شود.

اگر مورد یکبار مصرف نیست، مطمئن شوید که بسته بندی به راحتی قابل بسته شدن است. بسته بندی هایی که استفاده از آنها آزاردهنده است باعث می شود مردم از این کار بیزار شوند و احتمال خرید مجدد از شما را کاهش دهند.

محیط زیست را در نظر بگیرید

۱۰ نکته مهم برای طراحی بسته بندی : مصرف کنندگان به طور فزاینده ای از میزان ضایعات ناشی از بسته بندی اضافی ناراحت می شوند. با بسته بندی اضافی همیشه بهتر نیست، به خصوص اگر از موادی استفاده کنید که یکبار مصرف هستند یا قابل بازیافت نیستند.

تا حد امکان، لایه های اضافی کیسه، جعبه و پلاستیک را جدا کنید. بسته ای طراحی کنید که از محصول بدون ضایعات بیش از حد محافظت کند. شما می خواهید محصول را ایمن نگه دارید، اما از استفاده از مواد بسته بندی اضافی که باید دور ریخته شوند، خودداری کنید.

تا جایی که می توانید از مواد بازیافتی استفاده کنید و روی جعبه را به وضوح برچسب بزنید تا مردم وقتی جعبه را باز کردند بدانند که آیا می توانند آن را بازیافت کنند یا خیر.

حفظ و محافظت

ایمنی بسته بندی به ویژه برای محصولات غذایی ضروری است. در اکثر کشور ها مقررات سختگیرانه ای برای بسته بندی مواد غذایی وجود دارد تا مطمئن شوید که مواد غذایی سالم هستند و نمی توان آنها را دستکاری کرد. هر جا که محصولات خود را می فروشید، قوانین را بررسی کنید تا مطمئن شوید که با آن قوانین مطابقت دارند.

محصول باید بسته بندی شود تا به خوبی حمل شود و محتویات آن در راه تازه بماند. بسته بندی همچنین باید محصول شما را در حین ارسال به فروشگاه ها و مصرف کنندگان دست نخورده نگه دارد.

آن را قابل انباشته کردن و قابل ذخیره سازی کنید

ممکن است یک خرده فروش بخواهد محصولات شما را در یک قفسه یا در انبار خود قرار دهد. بسته بندی با شکل عجیب می تواند این را چالش برانگیز کند. نحوه ذخیره و نمایش محصول را در نظر بگیرید و با در نظر گرفتن این موضوع طراحی کنید.

اگر می خواهید تجارت شما حرفه ای تر به نظر برسد، داشتن بسته بندی خوب و باکیفیت ضروری است. سرمایه گذاری در جعبه های سفارشی یک راه عالی برای ارائه محصولات شما و اطمینان از اینکه بسته بندی شما همان چیزی است که می خواهید باشد. همچنین این یک راه فوق‌العاده برای افزودن آن حس شخصی به مشتریانتان است و باعث می‌شود آنها شما را به خاطر بسپارند.

این ۱۰ نکته را هنگام طراحی بسته بندی خود در نظر داشته باشید چرا که به شرکت و مشتریان شما خدمت خوبی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن