بازاریابی فیس بوک

بازاریابی فیس بوک

فیس بوک و بکارگیری آن در بازاریابی

توانایی رسانه های اجتماعی برای ایجاد کمپین های ویروسی و ایجاد جوامع ، ابزار قدرتمندی برای شرکت ها و سازمان ها برای دستیابی به مشتریان جدید و فعلی است. این به ویژه در مورد فیس بوک صادق است. با وجود تعداد زیادی از صاحبان مشاغل که از قبل این شبکه اجتماعی استفاده می کنند، فرصت های زیادی برای جذب مشتریان، فروش و تقویت آگاهی از برند وجود دارد.

یکی از کلید های بازاریابی موفق در هر پلتفرمی، دانستن نحوه عملکرد آن است. در حالی که فیس بوک دارای ویژگی های بسیاری است که ممکن است پیچیده به نظر برسند. به طور کلی، استفاده از آن بسیار آسان است. دانستن اینکه مشتریان بالقوه شما چگونه از پلتفرم استفاده می کنند و درک ابزارهای موجود می تواند شانس شما را برای تعامل آنلاین با آنها افزایش دهد.

آیا می دانید گاهی اوقات آن لحظاتی وجود دارد که شما فقط مطمئن نیستید چه کاری انجام دهید؟ شاید زمانی باشد که فرصتی پیش می آید یا حتی چیز شدیدتری مانند مدیریت یک موقعیت دشوار مشتری. اجازه دهید با راهنمای گام به گام خود به شما کمک کنیم از بازاریابی فیس بوک خود بیشترین بهره را ببرید.

فیس بوک و بکارگیری آن در بازاریابی

بازاریابی فیسبوک چیست؟

بازاریابی فیسبوک راهی برای ارتباط با مشتریان بالفعل و مشتریان بالقوه است. آنها را می توان از طریق پست های شخصی، تبلیغات یا ایجاد گروه هایی برای جایگاه خود در دسترس قرار داد. بازاریابی فیس بوک شامل:

  • تبلیغات پولی فیس بوک
  • صفحات تجاری
  • مارکت پلیس فیس بوک
  • گروه های فیس بوک

بیایید هر یک از جنبه های فوق را با جزئیات بررسی کنیم:

تبلیغات پولی فیس بوک
موثرترین راه بازاریابی در فیس بوک از طریق تبلیغات قدیمی خوب و پولی فیس بوک است. آنها به شما این امکان را می دهند که در عرض چند دقیقه دقیقاً مخاطب مورد نظر خود را هدف قرار دهید. تبلیغات پولی فیس بوک می تواند به شما کمک کند تا به گروه بزرگتری از افراد دسترسی پیدا کنید تا آنها را تشویق به خرید محصول یا خدمات تان کنید.

گزینه های هدف به شما این امکان را می دهد که مخاطبان را که تبلیغ شما را می بینند محدود کنید. شما می توانید جنسیت، محدوده سنی و حتی محل زندگی آنها را از جمله موارد دیگر انتخاب کنید.

دو راه برای شروع تبلیغات فیس بوک:

به صورت دستی : می توانید گروه خاصی از افراد را بر اساس سن، موقعیت مکانی، جنسیت یا علاقه آنها هدف قرار دهید. از طریق این فرآیند قادر خواهید بود به نتایج بهتری نسبت به سایر روش ها برسید.

خودکار: با تبلیغات خودکار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که سن و مکان را انتخاب کنید و سپس مبلغی را که می خواهید در روز خرج کنید وارد کنید. پس از انجام این کار، بر روی دکمه ” Create Campaign” کلیک کنید، و دستور – تبلیغات فیس بوک شما به طور خودکار و بدون هیچ گونه تعامل انسانی شروع به اجرا می کند.

لطفاً توجه داشته باشید که هنگام انجام بازاریابی فیس بوک، همیشه باید به بازگشت سرمایه (ROI) کمپین خود و میزان پول خرج شده توجه کنید. این به کنترل هزینه و تنظیم دقیق کمپین های آینده کمک می کند تا آنها را مقرون به صرفه کند.

انواع تبلیغات فیسبوک
بسته به هدف کمپین خود، می توانید از قالب های تبلیغاتی مختلفی استفاده کنید. مکان هایی که تبلیغات شما می توانند نمایش داده شوند (فیس بوک، اینستاگرام، فیس بوک مسنجر، شبکه مخاطبان) نیز می توانند تحت تأثیر هدف شما قرار بگیرند. در زیر برخی از انواع تبلیغات فیس بوک وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

تبلیغات تصویری یا عکس فیس بوک :
استفاده از محتوا و تصاویر بصری مناسب برای بازاریابی و تبلیغات بسیار مهم است. فید خبری فیس بوک می تواند با افزودن یک عکس چشم نواز تفاوت بزرگی ایجاد کند. البته می توانید از عکس های عمومی نیز استفاده کنید.

می توانید از قالب تصویر در فید خبری فیس بوک برای نشان دادن محصول، خدمات یا برند خود استفاده کنید. یک تصویر هیجان انگیز از یک محصول انتخاب کنید تا افراد را تشویق کنید تا بیشتر در مورد آن بیاموزند، یا از یک عکس چشم نواز برای نشان دادن شخصیت برند خود استفاده کنید.

تبلیغات ویدیویی فیس بوک:
آماده اید تا با کمپین تبلیغاتی بعدی خود خلاق شوید؟ تبلیغات ویدیویی فیس بوک به شما این امکان را می دهد که این کار را انجام دهید. می‌توانید با آپلود ویدیوی عالی و هدف قرار دادن جمعیت‌ شناسی خاص، یک تبلیغ جذاب و مهیج ایجاد کنید تا ببینید آنها بیشتر از همه چه می‌خواهند.

می‌توانید تبلیغات ویدیویی را از Ads Manager ایجاد کنید یا پستی را که شامل ویدیویی از صفحه فیس‌بوک شما می‌شود، تقویت کنید.

تبلیغات کاروسل (Carousel Ads):
تبلیغات Carousel حداکثر ۱۰ تصویر یا ویدیو را در یک آگهی به نمایش می گذارد که هر کدام پیوند خود را دارند. این به شما امکان می دهد اطلاعات بیشتری در مورد محصولات/خدمات خود در مقابل بینندگان و کاربرانی که ممکن است آنها را ندیده بگیرند، دریافت کنید.

همچنین می‌توانید یک دکمه فراخوان اضافه کنید که به وب‌سایت، صفحه فیس‌بوک شما پیوند می‌دهد (این بهترین گزینه برای شماست). یا حتی یک پیوند سفارشی انتخابی. همچنین اگر می‌خواهید افراد بیشتری آن‌ها را با انتخاب ویژگی «تقویت – boost » برای کمپین‌هایتان ببینند، می‌توانید عملکرد این تبلیغات را افزایش دهید.

تجربه فوری فیس بوک (Facebook Instant Experience) :
با Instant Experience، پس از ضربه زدن کاربر تلفن همراه به تبلیغ شما، یک تجربه تمام صفحه باز می شود. یک تجربه فوری ایجاد کنید تا برند، محصولات یا خدمات خود را به صورت بصری برجسته کنید. همچنین می توانید یک دکمه CTA اضافه کنید و به وب سایت یا سایر صفحات مرتبط خود پیوند دهید.

پس از راه‌اندازی Instant Experience، با استفاده از اطلاعاتی که قبلاً در مورد خودتان به اشتراک گذاشته‌اید، به صورت خودکار اجرا می‌شود، بنابراین لازم نیست کار زیادی انجام دهید تا این فرآیند خودکار به درستی کار کند.

با این حال، هنوز باید توجه داشته باشید. وقتی زمان اجرای آگهی شما فرا می رسد، هم در دستگاه های تلفن همراه و هم در رایانه های رومیزی نمایش داده می شود. ممکن است ایده خوبی باشد که تبلیغات متفاوتی ایجاد کنید، زیرا تبلیغات فیس بوک شما را از این طریق پربیننده تر می کند.

تبلیغات مجموعه فیس بوک :
وقتی شخصی با تبلیغات مجموعه تعامل می کند، قالب به عنوان یک تجربه فوری باز می شود و چندین محصول را نشان می دهد. این به مشتریان شما امکان می دهد محصولات شما را از گوشی های هوشمند خود کشف، مرور و خریداری کنند.

شما می توانید مشخص کنید که کدام محصولات باید در تبلیغات مجموعه ظاهر شوند و سپس انتخاب کنید که آنها را به مخاطبان مورد نظر نشان دهید. به یاد داشته باشید که می‌توانید از میان «محصولات ویژه»، هر چیزی را که بیشتر دوست دارید یا هر دو را انتخاب کنید.

وقتی مشتریان بالقوه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات شما روی تبلیغ ضربه می زنند، هم به قیمت و هم به در دسترس بودن محصول دسترسی خواهند داشت. هنگامی که آنها این اطلاعات را در نظر گرفتند، یک فرم سفارش ظاهر می شود که در آن کاربران می توانند سفارشات خود را مستقیماً از طریق فیس بوک ارسال کنند.

صفحات تجاری
بدون صفحه تجاری، نمی توانید تبلیغات فیس بوک را اجرا کنید. اما صفحات تجاری فیس بوک چیزی بیش از اینکه به شما اجازه اجرای تبلیغات را می دهند، برآورده می سازند. بنابراین، آنها دقیقاً چکار می کنند؟ صفحات تجاری در فیس بوک راهی برای شرکت ها برای تعامل با مشتریان و طرفداران خود هستند.

صفحه فیس بوک به عنوان یک وب سایت کوچک مجزا عمل می کند که به کاربران اجازه می دهد از طریق نظرات، پیشنهادات و سوالات با برند یا محصول شرکت تعامل داشته باشند. اگر درست انجام شود به ایجاد اعتماد بین مشتری و شرکت کمک می کند. صفحه خود را به روز نگه دارید و مخاطبان خود را برای رشد ارگانیک درگیر کنید.

ما همچنین می‌توانیم از صفحات فیس‌بوک برای نمایش محصولات و خدمات با ارسال تصاویر، کلیپ‌ها یا ویدیوهای مرتبط با برند استفاده کنیم. اگر اطلاعات بیشتری در مورد محصول خاصی می‌خواهند، می‌توانید آنها را برای جزئیات بیشتر به وب‌سایت خود پیوند دهید.

گروه های فیس بوک
گروه ها راه دیگری برای ارتباط با افراد با استفاده از بازاریابی فیس بوک هستند. این شبیه به صفحات است، با این تفاوت که هر کسی می تواند بدون تایید درخواست خود به این گروه ها بپیوندد. اگر می‌خواهید به عنوان یک برند به یک گروه بپیوندید، صفحه شما همان صفحه‌ای است که مردم در ابتدا به آن نگاه می‌کنند. بهترین بخش آن ، رایگان بودن آن است.

اما یک گرفتاری وجود دارد. از آنجایی که هر کسی می‌تواند به گروه بپیوندد، اگر می‌خواهید صفحه شما را ببینند، باید با دیگران تعامل داشته باشید. اگر اعضا متوجه شوند که شما بخشی از مکالمه نیستید، ممکن است پست های شما را مسدود یا نادیده بگیرند و شانس شما برای فروش کمتر خواهد شد.

صاحبان مشاغل از گروه ها برای ایجاد یک جامعه در اطراف برند خود استفاده می کنند. این به کاربران امکان می دهد ایده ها را به اشتراک بگذارند، درباره کسب و کار بیشتر بیاموزند و اعتماد ایجاد کنند. و بدان معناست که شما می توانید مخاطبان هدف خود را با اجازه دادن به آنها به آسانی به گروه تان گسترش دهید. بیش از ۶۲۰ میلیون گروه فیس بوک به طور فعال توسط مردم در سراسر جهان استفاده می شود.

چه کاری می توانم با گروه های فیس بوک انجام دهم؟
هنوز در مورد آنچه که می توانید با یک گروه فیس بوک انجام دهید سردرگم هستید؟

چند نکته وجود دارد که به ذهن متبادر می شود، مانند موارد زیر:

ایجاد جامعه ای که در آن افراد با علایق مشابه نیاز به معاشرت و گفتگو در مورد موضوعات مختلف داشته باشند می تواند برای شما بسیار مفید باشد. همچنین مکانی برای کسب ‌و کارها است که می‌توانند انواع مختلف محتوا (مانند ویدیو ها، تخفیف ‌های محصول) را بدون راه‌اندازی حساب‌های رسانه اجتماعی دیگر فقط برای این اهداف ارائه کنند.

به سایر جوامع مرتبط بپیوندید تا آگاهی از برند را افزایش دهید و در مورد پیشنهادات شرکت/محصول خود سر و صدا ایجاد کنید. این به شما امکان دسترسی به مشتریان بیشتری را نیز می دهد. پس از پیوستن به آنها، سعی کنید هر از چند گاهی به پست ها پاسخ دهید تا با مخاطبان خود طنین انداز شده و از طریق یک یا دو نظر به ارزش آن اضافه کنید.

یک گروه فیس بوک همچنین پلتفرم دیگری را برای تعامل با مشتریان شما و به دست آوردن مشتریان بیشتر از آنچه که تنها از یک صفحه تجاری به دست می آورید، فراهم می کند.

مارکت پلیس فیس بوک
همه ما در مورد Facebook Marketplace شنیده ایم، و اینجا مکانی است که مردم برای خرید و فروش هر چیزی که می خواهند می روند.

همچنین مکانی است که می‌توانید محصولات خود را به نمایش بگذارید تا از مشتریان جدید سرنخ بیشتری کسب کنید. به‌ویژه وقتی در نظر داشته باشید که افرادی که صفحات خاصی را می‌پسندند، در فیدهای خبری خود می‌بینند که چه اقلامی در آنجا فروخته می‌شود. این مکان عالی برای کسب و کارها برای افزایش آگاهی از برند و گسترش بازار هدف خود است.

مزایای مارکت پلیس فیسبوک
این بهترین راه برای یافتن مشتریان جدیدی است که از قبل به جایگاه شما علاقه مند هستند.

اگر می‌خواهید سریع با سرمایه‌گذاری کم شروع کنید، ارزان ‌تر از راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین است.

استفاده از آن آسان تر است زیرا نیازی به صرف زمان و هزینه برای پاسخگویی خودکار، میزبانی یا سایر ابزارهای بازاریابی ندارید. فقط یک صفحه ساده برای کسب و کار خود ایجاد کنید و آن را با نمایه فیس بوک خود پیوند دهید تا مردم بتوانند شما را در آنجا پیدا کنند.

فقط محصولات خود را فهرست کنید، و هنگامی که شخصی علاقه مند به خرید آنها است، می توانید از طریق ویژگی پیام رسانی برای فروش خصوصی ترتیب دهید. این یک راه عالی برای ایجاد اعتماد مشتری و فروش بیشتر است.

آسان برای استفاده، رابط کاربر به خوبی سازماندهی شده. شما می‌دانید که از یک صفحه بدون نیاز به کلیک کردن در جای دیگری چه کاری می‌توانید انجام دهید.

می‌توانید از آن برای پرسیدن سؤال، ارائه خدمات یا حتی ارائه اطلاعات اضافی در مورد محصول یا خدمات خاصی که ارائه می‌دهید بدون نیاز به ایجاد یک وب‌سایت جداگانه برای این موارد استفاده کنید.

حالا بیایید به چند سؤال متداول در مورد بازاریابی فیس بوک پاسخ دهیم .

فیس بوک و بکارگیری آن در بازاریابی

بازاریابی فیس بوک چیست؟
فیس بوک راهی عالی برای بازاریابی برای دستیابی به مشتریان و تبلیغ محصول تان است. شما می‌توانید از میان ابزارهای مختلف، مانند Facebook Ads ، Facebook Marketplace ، یا گروه‌ها، بر اساس آنچه می‌خواهید ببینند، انتخاب کنید. یک استراتژی رسانه اجتماعی مناسب ایجاد کنید و شروع به کار روی آن کنید.

چگونه می توانم از بازاریابی فیس بوک استفاده کنم؟

شروع کار با تبلیغات فیس بوک بسیار آسان است. در زیر چند مرحله وجود دارد که باید دنبال کنید:

  • صفحه کسب و کار فیس بوک خود را باز کنید
  • به Ads Manager بروید
  • هدف کمپین خود را انتخاب کنید
  • کمپین خود را نام ببرید
  • برنامه خود را تنظیم کنید
  • مکان تبلیغ خود را انتخاب کنید، و شما آماده برای شروع هستید.

آیا بازاریابی فیس بوک رایگان است؟
راه اندازی یک صفحه یا گروه های فیس بوک برای کسب و کار شما رایگان است، اما اگر بخواهید از تبلیغات در فیس بوک استفاده کنید هزینه دارد. هزینه بسته به نوع تبلیغ و تعداد بازدیدها در هر کلیک متفاوت خواهد بود. همانطور که می دانیم، سیستم تبلیغات فیس بوک بر اساس هزینه هر کلیک (CPC) کار می کند. خبر خوب برای شما : این بدان معناست که فقط زمانی باید پول پرداخت کنید که شخصی علاقه مند باشد و روی تبلیغات شما کلیک کند.

 

 

منبع:bit.ly

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن