تاریخچه لوگوی شرکت مرسدس بنز

کارخانه مرسدس بنز در نوامبر سال ۱۸۸۳ در مانهایم آلمان و با همکاری گاتلیب دایملر و کارل بنز راه اندازی و در سال ۱۸۹۰ به رسمیت شناخته شد. در حال حاضر کارخانه مرسدس بنز در منطقه زیندل فینگن واقع در شهر اشتوتگارت قرار دارد که فعالیت‎های آن در ادامه سیاست های قدیمی‌ترین سازنده خودروهای بنزینی در جهان، یعنی دایملر، موتورن، گیزلشافت است. نام این شرکت برگرفته از اسم دختر امیل جلینک، تاجر بزرگ اتریشی و نماینده فروش محصولات بنز است و به معنایی زیبایی و وقار می‎باشد، که کارل بنز نام او را روی محصول خود گذاشت.

درسال ۱۹۹۸ پس از ادغام دایملر ـ بنز با شرکت خودروسازی آمریکایی کرایسلر و تشکیل دایملرکرایسلر آگ، این شرکت مدیریت مرسدس بنز را در اختیار گرفت. امروزه مرسدس بنز یکی از زیر شاخه های شرکت دایملر آگ محسوب می‎شود که همراه با آئودی و BMW به عنوان سه خودروساز مشهور آلمانی به ‌عنوان پرفروش‌ترین خودروسازان لوکس جهان به شمار می‎روند.

لوگو مرسدس بنز

لوگوی مرسدس بنز که یک ستاره سه پر است، نشان تسلط این خودرو بر زمین، دریا و آسمان می باشد که در سال ۱۹۰۳ طراحی در سال ۱۹۲۳ به عنوان یک نشان تجاری ثبت شد و تا سال ۱۹۲۶ چندین بار تغییر کرد تا به شکل امروزی خود رسید.

بعد از جنگ جهانی اول در سال ۱۹۲۶ که صنعت آلمان رو به زوال بود شرکت دایملر بنز تأسیس شد که محصولات خود را با نام مرسدس وارد بازار کرد. لوگو خود را به صورت یک دایره که در وسط آن یک ستاره قرار گرفته است، طراحی کرد و برای استفاده در پنجره رادیاتور گنجانده شد.

البته نشان فعلی که در آن حلقه ای ستاره سه پر را دربرگرفته در سال ۱۹۳۷ طراحی شده است. ابتدا لوگو مرسدس شامل سه شاخه یا همان ستاره و فاقد حلقه دور آن بود. اما پس از ادغام مرسدس و بنز در دهه ۲۰ میلادی یک حلقه به دور ستاره نیز اضافه شد. آرم کمپانی بنز تاکنون مراحل مختلفی را طی کرده است که به طور کلی می توان تاریخچه طراحی لوگو مرسدس بنز را  به دو دوره تقسیم کرد:

۱- مرحله اول: این لوگو در سال ۱۹۰۳ طراحی گردید اما در سال های ۱۹۰۹، ‌۱۹۱۶ و ۱۹۲۱ تکامل یافته‎تر شد تا اینکه در سال ۱۹۲۶ به یک ستاره طلایی با دایره‎ای که دور آن را محصور کرده بود، تبدیل گردید.

۲- مرحله دوم: در سال ۲۰۱۴ شرکت خودروسازی مرسدس بنز به خاطر قهرمانی در مسابقات فرمول یک، لوگوی ویژه‌ خود را طراحی نموده است. نام مرسدس بنز به «مرسدس AMG پتروناس» تغییر یافت و لوگو نیز همزمان با آن طرح جدیدی به خود گرفت. این مسابقه که با پیروزی لوئیس همیلتون، راننده انگلیسی تیم مرسدس به پایان رسید.

تیم مرسدس در بخش خودروسازان را بر آن داشت تا به خاطر قدردانی از راننده انگلیسی‌، لوگوی خود را تغییر دهد که پس از آن توسط «دیتر سچه»، رئیس شرکت‌های دایملر و مرسدس و«توتو وولف»، مدیر اجرایی بخش F١ شرکت، تغییرات لوگوی مرسدس بنز امضا شد.

در حال حاضر در ساخت شکل ظاهری خودروهای مرسدس بنز تغییرات محسوسی ایجاد شده که محصولات این کمپانی قیافه وحشی‎تری به خود گرفته‎اند، اما در شکل ظاهری لوگوی این شرکت تغییرات زیادی به وجود نیامده و ستار‎ه لوگو از سال ۱۹۰۳ تاکنون پا برجا بوده است. به طوری که افراد در تمام رده های سنی با دیدن این لوگو، فوراً محصولات کمپانی مرسدس بنز را به خاطر می‎آورند.

منبع: armcade.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن