ابزارهای دیجیتال مارکتینگ 

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ 

وقتی صحبت از ابزار به میان می آید، منظور آن چیزهایی است که در دنیای دیجیتال در اختیار ما هست تا با آنها کار مارکتینگ یا بازاریابی خود را انجام دهیم. اینجا در این مطلب، مقصود ما از ابزارها در واقع بسترهایی است که جزو دارایی ما (assets) در فضای دیجیتال به حساب می آید. درست شبیه کارت ویزیت، بروشور، پوستر و …
هر آنچه که در فضای آنلاین داریم تا با کمک آن محتوا تولید کنیم، میتواند به عنوان ابزاری برای دیجیتال مارکتینگ یا یک دارایی دیجیتالی برای ما محسوب شود. مانند وبلاگ، وبسایت، ایمیل، فضاهای شبکه های مجازی مانند اینستاگرام، توییتر و …

در این مطلب به طور مختصری به توصیف و کارآیی این دارایی ها در دنیای دیجیتال مارکتینگ می پردازیم.

وبسایت
شما در وبسایت خود می توانید هرگونه محتوایی اعم از نوشته، عکس، ویدیو قرار دهید. بنابراین محتوای وبسایتتان نمایانگر فعالیتهای تجاری، لوگو، نحوه کارکرد و خدماتی است که به مشتریان خود ارائه می دهید. یک وب سایت درست مانند ویترین یک فروشگاه است. جایی برای عرضه ی کالا و خدمات مورد نظرتان.

اگر دقت کنید هر وب سایتی دارای بخش درباره ما و تماس با ما است که در این بخش ها می توان اطلاعات تماس و توضیحاتی درباره کار و فعالیت آن سازمان را یافت. در دیجیتال مارکتینگ داشتن یک وبسایت امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. چون دارایی مهم ما برای اعلام خود به دیگران است.

وبلاگ
داشتن وبلاگ برای انجام فعالیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ می تواند از کم هزینه ترین کارها باشد. در وبلاگ محتوا تولید می شود. منظور از محتوا هرگونه نوشته، پیام، عکس، ویدیو و به طور کلی چیزی از جنس دیجیتال است که قرار است پیامی را به مخاطب منتقل کند. با تولید محتوای مرتبط با کار خود، اعم از متن تبلیغاتی، آموزشی یا خبری باعث می شوید که توسط موتورهای جستجو دیده شوید و ترافیک افرادی که در جستجوی علایق مرتبط با کار شما هستند، به سمت وبلاگ شما هدایت شود.

اینفوگرافیک
اینفوگرافیک در واقع تلفیقی است از عکس و نوشته. به صورتی که با ترسیم یک چارت معنادار و افزودن نوشته های متناسب، با کمک تصویرگری بهترین انتقال مفهوم مورد نظر به مخاطب را انجام میدهد.

پی دی اف و کتاب دیجیتال
در فضای دیجیتال مارکتینگ می توان آن را معادل بروشورها و مجله های تبلیغاتی در دنیای فیزیکی دانست. این کتابهای دیجیتال می توانند شامل تبلیغات عکسی و متنی، شرح خدمات و کالای مورد نظر شما، آموزش خاصی در زمینه فعالیتتان، اخباری مرتبط یا ارائه اطلاعات تماس باشند.

اکانت شبکه های اجتماعی
توییتر، فیس بوک، اینستاگرام، تلگرام و … فضاهایی هستند که به راحتی با ساخت یک اکانت رایگان می توان گوشه ای از آن فضاها را به خود اختصاص داد و مالک آن شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن