شش مورد از ملزومات حیاتی برای تهیه یک بروشور تبلیغاتی (قسمت اول)

حتی در این دنیای دیجیتالی که ما امروزه در آن زندگی می کنیم، بروشور می تواند یکی از بهترین دوستان شرکت و کسب و کار شما باشد. بروشور می تواند در هماهنگی و ارتباط با دیگر محتوای فروش شما اثربخش واقع شود یا حتی به تنهایی عمل کند. علاوه بر آن، با وجود و توسعه فناوری های مختلف از قبیل فایل های پی دی اف، دیگر نیازی به چاپ کردن بروشور هم نیست و یک نمونه از آن به راحتی قابل مطالعه بر روی یک تبلت، دستگاه رومیزی یا حتی گوشی تلفن همراه است. با این وجود، بدون برنامه ریزی دقیق، آماده سازی و اجرا، کل فرایند مورد نظر می تواند به عاملی برای هدر رفتن زمان و پول شما شود.

بنابراین، شش مرحله شرح داده شده در ادامه این مطلب را برای تهیه یک بروشور اثربخش دنبال کنید تا با آن به افزایش درخواست ها، خریدها و حتی تکرار خرید مشتریان خود کمک کرده باشید.

۱- جایگاه بروشور خود را در فرایند خرید بشناسید.

محصول شما، بازار و حتی رویکرد شما نسبت به چگونه فروختن، همه و همه فاکتورهای اصلی در چگونگی نگارش و تدوین بروشور شما محسوب می شود. ابتدا تعیین کنید که این بروشور در کجای فرایند خرید شما نقش آفرینی می کند:

  • بروشوری که بعد از جلسه برای مشتری بالقوه از خود به جای می گذارید: این بروشور باید تاکیدی باشد بر گفته های شما در این جلسه.
  • بروشوری برای عرضه در نقطه فروش: مثلا نوعی از بروشور که ممکن است در حین انتظار در صف بانک آن را بر می دارید. این نوع بروشور می تواند برای افزایش علاقه و توجه و ایجاد پرسش در ذهن مشتری بالقوه استفاده شود.
  • بروشور برای پاسخگویی به سوالات مشتریان: مثلا فرض کنید شخصی سوالی را در مورد یک محصول مطرح می کند و شما در پاسخ یک بروشور را به ایمیل وی ارسال می کنید یا آن را در پیگیری ایمیلی یک مشتری برای وی ارسال می کنید. این نوع بروشور باید بسیار کامل و بسیط باشد و هر نوع اطلاعات ممکن را پوشش دهد.
  • ارسال مستقیم بروشور با پست: در این مورد محتوای شما برای بازاریابی ایمیلی کافی و مناسب است، اما به منظور تاکید و به اصطلاح محکم کاری بیشتر اقدام به ضمیمه کردن یک بروشور هم می کنید. اما در این مورد باید به دنبال راهکاری برای جذاب کردن آن هم کرده باشید.
  • ابزار حمایتی برای فروش: این نوع بروشور شبیه به موردی است که بعد از جلسه با مشتری برای وی باقی می گذارید، اما اغلب از این نوع به عنوان یک ابزار کمکی در حین جلسات معرفی و فروش استفاده می شود.

۲- بررسی کنید که آیا بروشور شما به تنهایی وارد میدان می شود یا خیر

برخی از شرکت ها دارای یک بروشور برای یک محصول هستند و دیگر چیزی در اختیار ندارند. برخی دیگر از بروشور خود در کنار دیگر محتوای تبلیغاتی استفاده می کنند. اگر در پی تهیه بروشوری هستید که در کنار دیگر محتوای تبلیغاتی مورد استفاده قرار بگیرد، باید توجه کنید که محتوای آن باید توسط مسئولین کمپین تبلیغاتی شما تهیه شود.

به عنوان مثال، شما یک بسته تبلیغاتی پستی بدون عیب و نقص تهیه کرده اید. نامه معرفی شما دلایل کافی برای خریده شدن محصول شما توسط مشتری بالقوه را عنوان می کند. در این مورد نباید در فرایند پیگیری خود از یک بروشور تکراری که پیش از این در بسته پستی خود استفاده کردید، استفاده کنید. چرا که پیش از مشتری را بالقوه را در رابطه با ارزنده بودن محصول خود قانع کرده اید. بروشور مورد نظر برای استفاده در این مرحله باید کامل کننده پیگیری شما باشد، نه اینکه تکرار کننده محتوای شما در گذشته باشد.

۳- مخاطب خود را بشناسید.

پیش از این و در گام های قبل مشخص کرده بودید که جایگاه بروشور مورد نظر در کجای فرایند خرید از شما قرار دارد. پس نباید هدف گرفتن آن دسته از مشتریان هدف را فراموش کنید. تصمیم بگیرید که این بخش از مشتریان شما چه نیازهای اطلاعاتی دارند و بروشور خود را بر اساس آن تنظیم کنید. شیوه نوشتن محتوای یک بروشور برای پاسخگویی به مشتری نباید با محتوای یک بروشور برای حمایت و پشتیبانی از فروش یکسان باشد. به یاد داشته باشید، محتوای مورد استفاده مختص آن دسته از مخاطبین تهیه کنید. اگر خیلی توضیح دهید، هیچ کس به خواندن آن ترغیب نمی شود؛ اگر سعی کنید رضایت همه را کسب کنید، مطمئنا در نهایت رضایت هیج کسی را جلب نخواهید کرد.

منبع: www.ibazaryabi.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن