لوگو در استراتژی برند شما چه نقشی را بازی می کند؟

امروزه اشتباه گرفتن لوگو به جای برندینگ و برندسازی تا حدودی برای آن دسته از افرادی که آشنایی کاملی با این عرصه ندارند، موضوعی طبیعی است؛ اما در واقع لوگو شما تنها بخشی از استراتژی برندینگ شما را تشکیل می دهد. در واقع لوگو یا نشان تجاری نمادی است که موجب می شود مصرف کنندگان در لحظه و با قدرت برند و محصولات و خدمات عرضه شده از طرف آن را از رقبا آن بشناسند.

پس نکته مهم در این مرحله این است که پیش از پرداختن به فرایند خلق یک برند توجه داشته باشید که حتما توسعه استراتژی برند شما تکمیل شده است، چرا که لوگو شما در واقع همانند یک تبلیغ کوچک برای شرکت شما عمل می کند.

بدون وجود داشتن یک استراتژی در پشت نشان تجاری به عنوان پشتیبان، نشان تجاری می تواند پیام اشتباهی را به مخاطب مخابره کند. این پیام اشتباه از طرف لوگو در واقع می تواند به جای تقویت برند، موجب تضعیف آن شود. شما همواره برای کمک به افزایش قدرت شناسایی برند توسط مخاطب پیامی ثابت و مستمر را به مخاطب مخابره کنید.

زمانی که برای خلق لوگو خود آماده شدید.

رسالت لوگو شما نمایش ارزش ها و اهداف شرکت شماست. پس قبل از هرگونه سرمایه گذاری برای پیدا کردن یک طراح لوگو حتما توجه داشته باشید که اهداف و ارزش های سازمانی شما بطور کامل مشخص و نهایی شده باشد. در رابطه با پیامی که می خواهید لوگو شما انتقال دهد، کاملا روشن و شفاف باشید تا لوگو آن را براحتی به مخاطب شما انتقال دهد. ارتباط و هماهنگی بسیار کامل و دقیقی باید بین لوگو و برند شما وجود داشته باشد. به یاد داشته باشید که لوگو تنها بخش کوچکی از استراتژی برند شماست.

نشان تجاری شما باید حس حرفه ای بودن و میل به رشد را فارغ از اندازه شرکت شما نشان دهد. اگر به دلیل تمایل به صرفه جویی در هزینه ها در حال طراحی لوگو خود از طریق نیروها و عوامل و امکانات درون سازمانی خودتان هستید، حتما توجه کنید که پیش از معرفی و به کارگیری گسترده لوگو خود در سطح وسیع آن را در سطحی محدود در بازار هدف خود تست کنید.

حتما توجه کنید که عناصر بکار رفته در لوگو شما قدیم نباشد و با گذشت زمان از نظر مخاطب قدیمی نشود.

توجه داشته باشید که شاید الان متوجه این نکته نباشید، اما در آینده و پس از طراحی لوگو خواهان استفاده موثر و مستمر برای سالیان سال از این لوگو خواهید بود. پس نمی خواهید که در بازه های مختلف بطور مرتب اقدام به بروزرسانی آن بکنید، خصوصا اگر نتایج مثبت و مورد قبولی از آن کسب کنید، اما اگر قدیمی شود ممکن است دیگر کارایی قبلی خود را از دست بدهد. فقط باید توجه داشته باشید که لوگو در واقع راه و روشی است که بنا بر آن مردم قادر به شناخت شما در بلند مدت می شوند.

نکاتی در رابطه با خلق یک لوگو به یادماندنی

این کار را با تجسم کردن نشان تجاری یک شخص دیگر آغاز کنید، نشان تجاری شخصی که برای مدتی طولانی در ذهن و حافظه شما به جای مانده است. اجازه دهید ذهن شما آزادانه حرکت کند. منحصر به فرد باشید. هوشمندانه رفتار کنید. از رنگ ها برای جلب توجه بهتر استفاده کنید. خیلی محصول و نشان تجاری خود را پیچیده نکنید. از سفت و سخت بودن و ایراد گرفتن اجتناب کنید.

نتیجه گیری

استراتژی برندسازی قوی و با اعتماد به نفس از طراحی برای انتقال پیامی استفاده می کند که مخاطب هدفی را جذب کند که قصد اغوا کردن آن را دارید. پیامی که ایجاد اعتماد به برند و در عین حال ایجاد تمایز بین شما و رقبای شما بکند. ایا لوگوی شما این رسالت را در پی می گیرد. اگر پاسخ شما به این پرسش خیر است، شاید زمان آن رسیده باشد که تقویت استراتژی برند خودتان و جستجو برای یک نشان تجاری جدید به منظور جایگاه یابی مجدد شرکت را مدنظر قرار دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن