راهکارهایی برای حرفه ای جلوه کردن کار و کسب جدید شما

در هر حوزه ای که به عنوان یک کار و کسب جدید فعالیت بکنید، با دشواری هایی برای کسب اعتبار و بدست آوردن سهم از بازار خودتان دسته و پنجه نرم می کنید. ممکن است دارای مهارت، دانش، تعهد و حتی مهارت های ارتباطی لازم در دنیای امروز را هم داشته باشید؛ اما حقیقت این است که مشتریان اغلب به یک تازه وارد با درجه ای از شک و سوء ظن برخورد می‌کنند.

اقناع دیگران برای قبول اینکه کیفیت کار شما بخوبی یا حتی بهتر از دیگر رقبای شناخته شده در بازار است و اینکه شما قرار نیست امروز اینجا باشید و بعدها دیگر خبری از شما نباشد، گاهی بیشتر از اینکه یک مسئله و استراتژی بازاریابی باشد، یک مسئله و موضوع روانشناختی است. حتی اگر مسئولیت و مدیریت یک کار و کسب ساده و کوچک را بر عهده دارید که از داخل منزل هم اداره می شود، ارائه یک تصویر حرفه ای برای موفقیت بسیار حیاتی است.

مواردی که در ادامه می آیند، ایده ها و نکاتی برای اندیشیدن شما به آنها برای ایجاد تفاوت مورد نظر شماست:

یک آدرس مجزا برای ارائه داشته باشید.

اگر آدرسی که استفاده می کنید بطور مشخص در یک منطقه یا خیابان مسکونی یا حتی در یک بلوک آپارتمانی قرار دارد، به خودی خود در قدم اول در یک موقعیت ضعیف قرار دارید. سعی کنید از شرکت هایی استفاده کنید که خدمات دفتر کار مجازی را برای این منظور به مشتریان خود ارائه می دهند. یا حتی شرکت هایی ممکن است وجود داشته باشد که مکانی رو بصورت کوتاه مدت برای برقراری جلسات در اختیار شما قرار می دهند که کاملا اصول یک جلسه کاری در تزئینات داخلی آنها رعایت شده است.

پوشش حرفه ای داشته باشید.

شاید به نظرتان غیر عادلانه برسد، اما مردم عموما هر چیزی را از روی ظاهر آن قضاوت می کنند. لباس جین و تی شرت به تن داشتن در زمان کار شاید خیلی هم منطقی و بدون ایراد باشد، اما فقط زمانی که کسی نزدیک و در ارتباط با شما نباشد و یا جلسه ای رسمی با نداشته باشید. اما برای مشتریان جدید، استفاده از لباس های رسمی و عرف همچنان بهترین و توصیه شده‌ترین پوشش است. مورد دیگری که عموم مردم به شکلی شدید تر مورد قضاوت قرار می‌دهند، خودرویی است که شما برای مراجعه به محل آنها از آن استفاده می کنید. شاید همین لحظه بودجه کافی برای تهیه یک خودرو روز و آبرومند نداشته باشید، اما چاره این کار هم می تواند استفاده از خدمات مراکز اجاره خودرو باشد که فکر می کنم نیازی به توضیح بیشتر ندارد.

خیلی نگران عناوین نباشید.

اگر کار و کسب تازه راه افتاده شما، فقط و فقط شامل شخص خودتان می شود، شاید وسوسه کننده به نظر برسد که برای خودتان از عنوانی پر اب و تاب مثل مدیرعامل یا چیزی شبیه آن بر روی کارت ویزیت یا سربرگ های رسمی استفاده کنید. همچنین می توانید از عناوینی مثل مدیر بازاریابی، مدیر تولید یا … بهره ببرید. نکته مهم در این بخش این است که مردم عموما تحت تاثیر عنوان استفاده شده قرار نمی گیرند، بلکه پیش از هر چیز با از خود می پرسند که آیا این شرکت، یک شرکت کوچک است که جزئی ترین مسائل آن را مدیرعامل آن پیگیری می کند؟ شاید بهتر باشد بر روی کارت ویزیت خود از هیچ عنوانی استفاده نکنید و فقط به ذکر نام خود بسنده کنید.

از کلمه “ما” بجای “من” بهره ببرید.

نکته مهم دیگر در این رابطه که تاثیرگذاری بسیاری بر روابط شما دارد، اما ممکن است خیلی ها به آن توجهی نداشته باشد؛ این است که بهتر است در ارتباطات و مکاتبات خود با گروه ها یا مشتریانی که شما را از نزدیک نمی شناسند، بجای واژه “من” از واژه “ما” استفاده کنید. اینگونه مردم و مخاطبین شما بجای اینکه تصور کنند با یک فرد حرفه ای روبرو هستند، تصور روبرو شدن با یک گروه یا مجموعه کاری حرفه ای را در ذهن خواهند داشت.

به وبسایت خود توجه ویژه ای داشته باشید.

شاید قادر به تهیه و مدیریت بزرگترین و شلوغ ترین دفتر کاری نباشید، اما به یاد داشته باشید که امروزه حجم کار و کسب هایی  که با استفاده از فضای مجازی شکل گرفته و مدیریت می شوند، از هر دوره دیگری بیشتر و بیشتر شده است. پس حتما حتما توجه داشته باشید که نمونه دومی ویترین مجازی شما برای مشتریان بالقوه وجود نداشته باشد. هر کسی می تواند در کمتر از نیم ساعت یک وبسایت راه اندازی کند، اما در اختیار داشتن یک طراح حرفه ای برای کسب اطمینان از بی رقیب بودن وبسایت شما، یک سرمایه گذاری خاص را می طلبد.

منبع: www.ibazaryabi.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن