۷ عامل بزرگ هدر رفتن زمان کدام است؟

چیزی که به همه ی ما انسان ها به یک اندازه داده شده زمان است، ۲۴ ساعت در روز

نمی تونیم بگیم به من بیشتر و یا کمتر از دیگران زمان داده شده است ولی می تونیم کاری کنیم که به کارهامون بیشتر برسیم. منظورم رو متوجه شدید؟ شاید شما هم مثل من در طول روز، هفته و ماه می خواهید به یک سری کارها رسیدگی کنید، کتاب بخونید مجله و روزنامه ی مورد علاقه تون رو مطالعه کنید و به کارهای عقب افتاده تون رسیدگی کنید اما وقت کم میارید و از این بابت ناراحتید. چه کار کنیم؟

۷ عامل بزرگ هدر رفتن زمان کدام است؟

عوامل ساده ای وجود دارند که ما با انجام اون ها و پر و بال دادن بهشون باعث می شیم که وقت کم بیاریم.

عامل اول: اینترنت 

ما در طول روز بسیاری از زمان با ارزش مون رو در اینترنت سپری می کنیم، بعضی اوقات داریم کاری رو انجام می دیم اما ی ویدئوی جالب و … باعث هدر دادن وقت ما و ادامه ندادن به کارمون میشه. خب کاری که باید بکنیم اینه که برنامه داشته باشیم برای استفاده از این اینترنت جذاب!

عامل دوم: شبکه های اجتماعی

عامل بعدی که در دسته اینترنت قرار می گیره بنظر من شبکه های اجتماعی هست خود شما حتما بهتر از من با این شبکه ها آشنایی دارید. دور، دور تفریح در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ، تلگرام و … است. محیط این شبکه ها و مطالبی که در اختیار مون قرار میدن به قدری جذاب هست که اصلا متوجه گذر زمان نمی شیم. برای این عامل هم باید برنامه داشته باشیم مثلا با خودمون قرار بزاریم که هر روز ساعت …

عامل سوم: ایمیل

چک کردن ایمیل کار خوبیه اگر در رابطه با انجام کارها و پیگیری های کار اصلی مون باشه و نه برای تفریح. تازه اونم با برنامه هایی که بر روی گوشی های هوشمند مون نصب هست هر زمان که ایمیلی به سمت ما پرت! میشه متوجه میشیم و میریم سمت گوشی و از ادامه کارمون دور می شیم.

عامل چهارم: جلسات غیر ضروری

بعضی هامون هستیم که دوست داریم برای هر موردی جلسه بزاریم با همکارامون اما برگزاری این جلسات به خودی خود وقت گرانبهای ما رو تلف می کنن. سعی کنیم از جلساتی که خیلی مهم نیستند اجتناب کنبم.

عامل پنجم : ترافیک

من هر روز ۳ ساعت از زمان ارزشمندم رو در ترافیک می گذرونم تا به محل کارم رسم و برعکس یعنی ۱.۵ ساعت صبح و حدود ۱.۵ ساعت بعدازظهر البته زمانی که من از خونه خارج می شم و برگشتم از شرکت اوج تردد هست، شاید اگر من صبح ها کمی زودتر راه بیفتم، زودتر به محل کارم می رسم و اون زمان رو اختصاص خواهم داد به کارهایی که باید انجام بدم.

عامل ششم: تلویزیون

من قبلا مدت زمان زیادی رو برای تماشای برنامه های تلویزیون می گذروندم و متوجه گذر و تلف شدن زمان نبودم در حال حاضر سعی می کنم فقط برنامه های مورد علاقه و خوب رو ببینم و اگر در ساعت پخش اون برنامه در حال انجام کاری دیگه بودم کارم رو ادامه بدم و بعدش از طریق اینترنت اون برنامه رو دنبال کنم.

عامل هفتم: بله گفتن های بی مورد

بعضی وقت ها خودمون به قدری کار داریم و حتی کارهای عقب افتادمون رو هم انجام ندادیم که هر درخواست یک دوست مثلا برای سینما رفتن و … پاسخ مثبت می دیم. نمی گم ما نباید تفریح کنیم اما اول به کارهای ضروری مون برسیم و بموقع بریم و با دوستامون باشیم.

 

منبع: ۴ortke.ir

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن