برندتان را محبوب کنید!

در این قسمت از سری مقالات برند و برندینگ، نکاتی را برای شما بازگو خواهیم کرد که انجام آنها، برند شما را به یک برند محبوب و مورد علاقه مخاطبان تبدیل خواهد کرد. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
چهار قانون مهم وجود دارد که می تواند در این دنیای پر از تردید، به شما در تحقق وعده های برند کمک کند:

۱- خود را جای مصرف کننده بگذارید.

از دید یک مصرف کننده به وعده برند نگاه کنید، تعیین کنید که انتظارات او نسبت به آنچه می توانید ارائه دهید، چیست و اطمینان یابید که می توانید در تمامی نقاط تعامل مشتری با برند ورای این انتظارات ظاهر شوید. تمام جنبه های کسب و کار را که به برند مربوط می شود، آزمایش کنید. به یاد داشته باشید هر اشتباهی که پیش بیاید، در بدترین زمان و مکان ممکن پیش خواهد آمد. مردم شب و روز در اینترنت می چرخند. هم انگیزه اش را دارند و هم ابزارش را که به همه بگویند یک جای کار یک سازمان می لنگد. گروهی میان کارکردی تشکیل بدهید و تمام نقاط ارتباط با برند را که وعده های برندی در آن خود را نشان می دهند، بررسی کنید. راه های مختلفی برای زیر پا گذاشتن وعده از شیوه بسته بندی محصول گرفته تا عملکرد آن و حتی شیوه پیشنهاد خدمات مشتری. این یعنی باید «چه کسی» را برای برند خود بررسی کنید. ببینید سازمانتان بر اساس چیزی ورای محصول و خدمت، اعتماد مردم را جلب می کند یا نه. مطمئن شوید که می توانید رفتار سازمان خود را کنترل کنید.

۲- کاری کنید که تمام افراد شرکت، خود را مسئول تحقق اهداف بدانند.

 این یعنی باید اطمینان یابید که تمام افراد شرکت از وعده هایی که برند به مشتریان داده، آگاهی کامل دارند. به بیان دیگر، همان طور که بسون دیرینگ، مدیر تبلیغات و پشتیبانی مالی وریزونا می گوید:

«هر یک از افراد سازمان و تمام آژانس ها و رسانه های شریک سازمان و هر کسی که به هر شکلی با برند سروکار دارد، باید با هماهنگی با دیگران پیوسته برای تحقق وعده های برند تلاش کند. این که تمام افراد مسئول باشند، یک وضعیت بهتر یا خوشایند نیست، بلکه در محیط شفاف امروزی یک باید است. مشتریان می توانند همه چیز را ببینند، پس یکپارچه نگه داشتن تجربه های برند امری حیاتی است. این کافی نیست که تلویزیون و رادیو یا حتی وبسایت ها را در هماهنگی با یکدیگر نگه داریم، بلکه باید حواسمان به تمام نقاط ارتباطی برند باشد؛ یعنی نقاط تعامل مشتری با مشتری و کارمندان با مشتری مانند وبلاگ ها و تالارهای گفتگو. هر یک از ۲۴۲ هزار کارمند وریزون باید بتوانند در هر لحظه با مشتری ارتباط برقرار کنند. اطمینان یافتن از این که تجربه مصرف کننده با وعده برند سازگار است، نسبت به گذشته مزیت رقابتی بزرگتری به شمار می آید و بهترین نتایج را به بار خواهد آورد.»

۳- یک سیستم هشدار مدیریت ایجاد کنید.

مراقب نشانه های هشداردهنده زودهنگام باشید و مکانیزم هایی برای واکنش سریع و حل این مشکلات ایجاد نمایید. افراد سازمان را تقویت کنید و برای فعالیت آماده نگه دارید تا ضعف عملکردی باعث نشود اخبار بد به تالارهای گفتگو و صفحه های درج پیام راه پیدا کنند. اگر در هر موقعیتی سرعت و یکپارچگی داشته باشید، مشکل را بدون اینکه به صدمات بلندمدت منتهی شود، مهار خواهید کرد.

۴- مشتریان خود را شاد کنید.

وعده خود را به گونه ای محقق کنید که مشتریان به مبلغان برند شما تبدیل شوند. می خواهم داستانی کوتاه برایتان تعریف کنم: من و همسرم تقریباً یک هفته پس از افتتاح هتل ریتز کارلتون در این هتل ساکن شدیم. از آن جا که هتل هنوز سوسک ها را به طور کامل از بین نبرده بود، اوضاع طبق انتظار ما پیش نرفت. در لابی هتل منتظر بودم که مدیر هتل را دیدم و به او درباره اوضاع گفتم. از من خواست فهرستی از چیزهایی که در این مدت آزارمان داده بود، تهیه کنم و کمی بعد، هنگام صرف یک نوشیدنی آن موارد را با او در میان بگذارم. وقتی عصر همان روز با مدیر ملاقات کردیم، به جای این که خودش درصدی از صورت حساب را کسر کند، از من پرسید: «فکر می کنید چه غرامتی برای جبران این اتفاقات مناسب است؟» به او گفتیم و او هم بلافاصله پذیرفت. با این که اقدام او از سطح انتظارات من بالاتر بود، از این هم فراتر رفت و یک روز خدمات کامل آب درمانی و ماساژ شعبه نیویورک هتل را به همسرم هدیه داد. رفتار این مدیر، به عنوان نماینده برند خود، نه تنها کاملاً به نفع شهرت برند بود، بلکه مرا از یک مبلغ شبکه ای منفی بالقوه به یک مبلغ مثبت تبدیل کرد.

 

حتماً بخوانید: چگونه ارزش برند خود را محاسبه کنیم؟

 

شما الان برای یک شروع خوب آماده اید. چند موضوع دیگر نیز وجود دارد که باید مد نظر قرار دهید:

  • به مگس روی دیوار تبدیل شوید.

به اجتماعات آنلاین بپیوندید و با استفاده از دیگر منابع اطلاعاتی آنلاین، به افرادی گوش بدهید که بر کسانی که می خواهید جذبشان کنید، تأثیر می گذارند. هر برند قدرتمندی مبلغان خود را دارد. ببینید این افراد کجاها پرسه می زنند و برند شما چه کاری می تواند بکند تا آنها را به نمایندگان فعال خود تبدیل نماید. از تمامی ابزارهایی که در اختیار دارید استفاده کنید تا مشتریانتان را به خوبی بشناسید. تعیین کنید که کجاها به دنبال اطلاعات می گردند، چگونه خرید انجام می دهند، آیا برای کسب اطلاعات بیشتر برمی گردند یا نه و چرا.

هدف شما این است که ببینید در کدام نقطه های ارتباطی می توانید بیشترین تأثیر را بر رفتار مشتری بگذارید. برخی از این نقاط تماس تأثیر فوق العاده بیشتری نسبت به بقیه دارند و می توانند مردم را وادار به همان فکری بکنند که شما می خواهید. تعیین کنید که در کدام نقاط می توانید بیشترین میزان ارزش را به مشتری برسانید و در عین حال، به ارزش برند خود نیز اضافه کنید.

  • کسی را به سمت مدیر برند منصوب کنید.

شاید خیلی دلتان بخواهد دموکراتیک باشید، اما فرآیند برندینگ نمی تواند چنین باشد. کسی باید باشد تا تصمیم نهایی را بگیرد که آیا یک اقدام برندینگ با برند هماهنگ است یا نه و آیا وعده برند را محقق می کند یا نه. اگر مقامی از درون شرکت تضمین نکند که تمام کانال های ارتباطی با یکدیگر هماهنگ عمل می کنند، وعده برند با احتمال بالایی از دست خواهد رفت.

  • مسئولیت اجتماعی را دست کم نگیرید.

اینترنت فضایی شفاف پدید آورده است و مصرف کنندگان می توانند هر اتفاقی را که حول برندتان می افتد، ببینند. بگذارید اقدامات خوب شما نقاط ارتباطی روی مسیر مشتری باشند. از کارهای خوبی که می کنید و از هسته اخلاقی برندتان بهره ببرید تا بتوانید تمایز معنادار برند را تقویت کنید.

  • به مشتریان خود گوش بدهید.

از مزایای فناوری استفاده کنید، به ویژه فناوری جستجو تا درباره آنچه مصرف کنندگان در دنیای آنلاین جستجو می کنند و دلایل جستجوی آنها اطلاعات جمع آوری کنید. برای تبدیل شدن به برندی که بخشخاصی از مشتریان فعالانه به دنبال آن هستند و آن را برای تعامل انتخاب می کنند.باید از مزایای تمام روش های جدید نوآورانه استفاده کنید تا مصرف کنندگان مورد نظرتان را بهتر بشناسید. مشاهده کردار آنلاین مشتریان فعلی و بالقوه و نیز شنیدن آنچه برایشان مهم است، اهمیت بیشتری پیدا کرده و خوشبختانه انجام دادن آن آسان تر شده است. مصرف کنندگان امروزی خود می توانند به آنچه می خواهند اشاره کنند، پیش از آن که آن را به دستشان بدهید. اگر بر خواسته افراد مورد نظرتان متمرکز نشوید، دیگری این کار را می کند. استراتژی شما برای بهینه سازی موتور جستجو تنها در صورتی واقعاً بهینه خواهد بود که راه حل هایی مناسب به مصرف کنندگان هدف شما ارائه کند.

 

منبع: impbrand.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن