۱۰ درس کوتاه در مورد بازاریابی محتوا

در اینجا ۱۰ درس مفید در مورد بازاریابی محتوا Content Marketing کنار هم جمع شده‌اند:

۱- تمرکز
در میان این‌همه شبکه‌های اجتماعی گسترده و کانال‌های ارتباطی مجازی زیاد اصلاً جای تعجب نیست که شما گیج شوید و ندانید کدام شیوه بهتر است. برای شروع کافی است روی دو، سه گزینه متمرکز شوید و مطمئن شوید محتوای مطالبتان مرتبط با محصولات یا خدماتتان است.

۲- صحت اطلاعات
همیشه به یاد داشته باشید: اعتبار مشتری را جذب می‌کند و صحت اطلاعات داده‌شده آن‌ها را حفظ می‌کند. این مطلب به‌خصوص برای شرکت‌هایی که برند آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی مطرح است و به‌عنوان اسپانسر عمل می‌کنند بسیار حائز اهمیت است.

۳- کیفیت محتوا
مطمئناً برایتان پیش‌آمده است که با کلیک روی لینکی جهت اشتراک و باز شدن صفحات تبلیغی، متوجه شده باشید هر شیر مطلب هزینه آن را تأمین می‌کند. به یاد داشته باشید این کار به‌سرعت موجب کاهش مخاطبانتان می‌شود. بهتر است در ابتدا تنها روی کیفیت مطالب و به اشتراک‌گذاری محتوای آن متمرکز شوید.

۴- زمان‌سنجی
زمان مناسب در بازاریابی محتوا مهم‌ترین اصل است. زمان مناسب اشاره به‌روز خاصی در هفته ندارد بلکه لینک به‌موقع مطلب با اخبار روز و مرتبط با کسب‌وکارتان است. این کار نشان‌دهنده‌ی آن است که شما به حیطه‌ی خود کاملاً تسلط دارید و مخاطبان شما را مثل چشم و گوش خود می‌پندارند.

۵- هدف سازی
اینکه در کدام‌یک از شبکه‌های اجتماعی مطلب می‌گذارید بسیار مهم است و باید به قواعد آن آشنا باشید. هرچند که این شبکه‌ها از بسیاری جهات شبیه هم هستند. برای مثال استفاده از هشتگ امری ضروری در مورد محتواست اما هشتگ در لینکداین کاربرد ندارد پس برای مشخص کردن مطلبتان از راه دیگری استفاده کنید حتی می‌توانید تا حدودی در تیتر و محتوا دست ببرید.

۶- اشتراک‌گذاری
بعد از خلق یک محتوای باکیفیت شما با دسته‌ای از مخاطبان روبرو هستید. اما برای افزایش تعداد مخاطبانتان باید دست‌به‌کار شوید. مطلبتان را در شبکه‌های مختلف بگذارید، تکرارش کنید و در گروه‌های مختلف به اشتراک بگذارید.

۷- اختصار
در ارتباطات هر چیزی طول مشخصی دارد:
۱۰۰ کاراکتر برای توئیت، کمتر از ۴۰ کاراکتر بری یک پست فیس‌بوکی، تیتر ۶ کلمه‌ای، حدود ۱۶۰۰ کلمه (نه بیشتر) برای یک پست وبلاگی.
سعی کنید در محتوای بازاریابی خود این نکات را رعایت کنید.

۸- تکرار منظم
ایجاد ارتباط بین برند و مخاطبان شما نیازمند ارتباطات منظم و واقعی است. سعی کنید همیشه مکالمات واقعی بین خود و مخاطبانتان ایجاد کنید و با آن‌ها در ارتباط باشید. به‌طور تناوبی این کار را تکرار کرده و همیشه ادامه دهید.

۹- بخش‌بندی
در بازاریابی محتوا، وجود پیام‌ها و مطالب مرتبط با حوزه‌ی کسب‌وکارتان نسبت به سایر مطالب بهتر است. سعی کنید کالا یا خدماتتان را دسته‌بندی کنید و در بخش‌های مختلف مرتبط با آن‌ها مطلب منتشر کنید.

۱۰- برانگیختن احساس (خنده، سرگرمی،ترس و…)
Buzzsumo چیزی حدود ۱۰۰ میلیون مقاله را بررسی کرد تا بفهمد چرا بعضی از آن‌ها وایرال می‌شوند و بعضی نه و به این نتیجه رسید که محتوا باید در مخاطب احساسات برانگیزد. واکنش‌هایی چون ترس، خنده یا سرگرم شدن برای مدتی کوتاه. در این صورت قطعاً اثرگذار خواهد بود. Jonah Berger استاد بازاریابی دانشکده وارتون Wharton می‌گوید:
“ترس موجب به حرکت افتادن قلب و پمپاژ خون به بدن می‌شود. این عامل باعث افزایش تمایل ما به برقراری ارتباط عاطفی شده و ما را به سمت به اشتراک‌گذاری این احساس و عامل ایجادکننده‌ی آن سوق می‌دهد.”

منبع: www.imarketor.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن