شش مورد از ملزومات حیاتی برای تهیه یک بروشور تبلیغاتی (قسمت دوم)

در مطلب قبلی در رابطه مراحل و نکات مهم تدوین یک بروشور تبلیغاتی صحبت شد، به ۳ مورد اول اشاره شد و توضیحات کافی را با هم خواندیم که در این مطلب ادامه آن نکات را با هم دنبال می کنیم:

۴ – نقاط فروش خود را سازماندهی کنید.

بروشور شما باید شامل یک بخش آغازین، بخش میانی و بخش پایانی باشد، در واقع همانند یک کتاب باشد. گاهی برخی مردم نگاهی به روی جلد، پشت جلد و چند برگه میانی می اندازند تا ببینند آیا اصلا ارزش مطالعه و بررسی دارد یا خیر.

اینکه چگونه نقاط فروش خود را سازماندهی می کنید، بستگی به آیتم شماره ۳ اشاره شده در بخش اول از این مطلب دارد اینکه مخاطب خود را بشناسید. وقتی مشخص کردید که چه کسی قرار است بروشور شما را مطالعه کند، سپس می توانید رویکردی را انتخاب کنید که به بهترین نحو پاسخگوی نیازهای این بخش از مخاطبین شما باشد.

به عنوان مثال، فرض کنیم که شما یک دفتر معاملات و بنگاه خودرو دارید. ممکن است بخواهید در بروشور خود مطلبی با عنوانی شبیه به این داشته باشید که: “۱۰ نکته ای که در زمان خرید خودرو باید به آن توجه داشته باشید”. حالا در این مطلب باید به این موارد اشاره کنید و در انتها یا در هر بخش بطور مجزا عنوان کنید که مجموعه شما در رابطه با آن نکته خاص از بین ۱۰ نکته مورد نظر چه کمکی می تواند به مشتری مورد نظر در حین فرایند خرید وی ارائه کند.

این کار موجب افزایش اعتبار شرکت شما شده و این حقیقت که مجموعه شما چنین بروشوری را ارائه کرده است می تواند عاملی تعیین کننده در از آن شما یا از آن رقیب شما شدن فروش مورد نظر باشد. به هر حال، این شما بودید که یک بروشور کمک کننده تهیه کردید که مورد نیاز مشتری بود و مشتری هم از آن استفاده کرده است.

۵- در این فرایند دقیق، کامل و فشرده و مختصر باشید.

پیش از اینکه بسط دادن و در واقع توسعه دادن مطالب انتخاب شده برای قرار گرفتن در بروشور خود بپردازید، ابتدا قدری زمان برای فکر کردن به محتوای مورد نظری بکنید که قرار است در بروشور شما قرار بگیرد . . . و همچنین توجه کنید که اصلا به عدم قرار گرفتن چه مواردی در این بروشور نیاز دارید.

اگر اغلب بروشورهای موجود در بازار را باز کرده باشید، با تنها چیزی که مواجه می شوید، حجم زیادی از کلمات و جملات است. این موضوع به این دلیل است که بروشورها باید تا جای ممکن حاوی اطلاعاتی باشند که مخاطب را به مرحله بعدی در فرایند خرید سوق دهند که همانا مرحله خرید کردن است.

شخصی که به محصول شما علاقمند شده باشد، تک به تک کلمات درج شده توسط شما را مطالعه می کند. با این وجود، مشتری بالقوه شما مطمئنا بروشور شما را در دستگاه کاغذ خردکن خود قرار خواهد داد، اگر که ببیند محتوایی کاربردی در آن درج نشده یا حتی بدتر محتوای آن کنسل کننده است. پس چیزی را در اختیار مخاطب قرار دهید که به آن نیاز دارد و آنها را درگیر در باتلاق بی پایان صفحات و محتوای خسته کننده فرو نبرید.

۶- کاری کنید که بروشور شما به چشم بیاید و جلب توجه کند.

اگر به این مرحله رسیده اید، باید بگویم که عملکرد خیلی خوبی داشته اید، اما همچنان روبرو شدن با یک مشکل بزرگ در این مرحله هم دور از انتظار نیست. پس از طی کردن ۵ قدم اول، قرار دادن تمامی محتوای تهیه شده در یک طرح قالب بندی شده همراه با تصاویر آرشیوی و قرار دادن نام بروشور بر روی آن همچنان می تواند وسوسه کننده باشد. اما فراموش نکنید که امروزه مردم بیش از پیش بصری هستند و از طریق دیدن تصاویر اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت می کنند و البته نسبت به قبل با حجم بالاتری از سر و صدا و اختلال از سوی دیگر منابع تبلیغاتی و بازاریابی روبرو هستند.

اما برای حل آن چکار باید بکنیم . . .

این مرحله در واقع زمانی است که مهارت های یک طرح فوق العاده، کارگردان هنری و متخصص تولید می تواند به شدت کمک کننده واقع شود. در این مرحله باید توجه ویژه ای به جلد، صفحه داخلی اول بدهید. این دو بخش از بهترین و با ارزش ترین دارایی هایی شما هستند. این دو بخش سخت ترین کار را در جلب توجه و وسوسه کردن مخاطب شما بر عهده دارند.

صفحات بروشور خود را مملوء از محتوای متنی نکنید. سعی کنید محتوای سبکی داشته باشید، بخش هایی از آن را خالی بگذارید و اگر نیاز داشتید از ۱۶ صفحه محتوا به ۲۰ صفحه محتوا برسید، یا در حجم محتوا خود یا در بودجه در نظر گرفته شده تجدید نظر کنید. همچنین توجه ویژه‌ای به احساسی که ایجاد می کند در کنار ظاهر آن داشته باشید. در واقع شاید میلیون ها انتخاب برای کاغذ و جنس کار داشته باشید. برخی به شدت نرم هستند، برخی دیگر براق و نرم؛ شما خودتان می خواهید چه احساسی از بروشور مورد نظر دریافت کنید؟ اگر مثلا قرار است این بروشور بصورت دیجیتال منتشر شود، آن را نیاز در تصمیم های خود لحاظ کنید؛ چرا که مسائل و محدودیت های موجود در نوع و کیفیت کاغذ در شکل دیجیتالی بروشور بی اثر است.

 

منبع: www.ibazaryabi.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن