داستان لوگوی المپیک

نماد المپیک یکی از لوگو یا  آرم های شاخص در سراسر جهان است. اما این نماد و حلقه های آن، ایده یک آژانس تبلیغاتی نبوده اند. این نماد در نامه ای به یک همکار توسط پدر بازی های المپیک مدرن طراحی شده، و همه آن چیزی که به تصویر کشیده شده دارای معنای خاصی می باشند.

پنج حلقه در پرچم المپیک به چه معنا هستند؟

یک نجیب زاده فرانسوی به نام پیر دی کوبرتین برای اولین بار در سال ۱۸۹۴ بازیهای المپیک یونان باستان را احیا می کند. او در سال ۱۸۹۶ مسیر خود را در پیش می گیرد: اولین بازی های المپیک مدرن در محل اصلی خود در آتن برگزار شد، در حالی که فقط ۱۴ کشور در آن شرکت کردند. بازی های استکهلم برای اولین بار در سال ۱۹۱۲ میزبان ورزشکاران از همه قاره ها بود: آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، آفریقا، اوراسیا و اقیانوسیه.

پس از بازی های المپیک این سال بود که کوبرتین طرح خود، که اکنون بیش از یک قرن از آن می گذرد را می کشد: پنج حلقه متصل به هم، آبی، زرد، سیاه، سبز و قرمز. وی این طرح خود را در بالای یک نامه برای یکی از همکاران می فرستد و در سال ۱۹۱۵ نماد رسمی المپیک می شود.

نماد حلقه های المپیک

چرا پنج حلقه؟ همان طور که شما ممکن است حدس زده باشید: برای نشان دادن پنج قاره جهان می باشد، که اخیرا در بازی های المپیک برجسته شده است. (بر اساس انچه شما از تعریف قاره آموخته اید، مشخصا هفت قاره وجود دارد، اما به عقیده کوبرتین، پنج قاره وجود داشته).

و اما در مورد رنگ ها؟ باز هم، عقیده کوبرتین ممکن است مشابه شما نباشد. او شش رنگ را مد نظر قرار داده، نه پنج رنگ را: پنج رنگ مربوط به حلقه ها، به علاوه پس زمینه سفید.

این همان چیزی است که کوبرتین در سال ۱۹۳۱ در مورد آن می گوید: “پرچم المپیک دارای پس زمینه سفید است با پنج حلقه متصل به هم در مرکز آن: آبی، زرد، سیاه، سبز و قرمز. این یک طرح نمادین است؛ که پنج قاره جهان را به وسیله المپیک با هم متحد می کند. این در حالی است که یکی از این شش رنگ (در حال حاضر) در همه پرچم های کشورهای دنیا وجود دارد.

منبع: netnevesht.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن