در سال ۱۹۷۱، Phil knight’s blue ribbon sport که یک کمپانی کفش بود برای نمایش تجارت و خاصبودن خود خواستار ایجاد لوگوی ویژه برای مارک کفش خود شد. برای این کار کمپانی وارد مذاکره با کارولین دیویدسون دانشجوی هنر دانشگاه پرتلند شد. کارولین هیچگاه تصور نمیکرد که این همکاری به ظاهر کوچک ممکن است روزی به موفقیتی بزرگ برای وی تبدیل شود. نایت چندان هم از طرحی که کارولین خلق کرده بود راضی نبود اما به دلیل کمبودن زمان مجبور به استفاده از آن شد.اما بنیانگذار شرکت نایک، بیل لاورمن، لوگوی کمپانی را سمبل کفشی میدید که بر روی زمین قرار میگیرد، همینطور به دلیل اسم کمپانی که نایک نام گرفته بود و این اسم برگرفته از یکی از الهههای یونانی بود همگی به اتفاقنظر به این نتیجه رسیدند که این لوگو نشاندهندۀ بالهای این الهه است. کارولین برای طراحی لوگوی نایک فقط ۳۵ دلار گرفت اما همکاری خود را طی سالهای بعد و با طراحی باکسها و کفشها با نایک حفظ کرد.
لوگوی نایک طی سالیان گذشته تغییرات زیادی کرده است.ابتدا بالای لوگو، حروف نایک به صورت دستخطی معمولی حک شده بود. بعدها در سال ۱۹۷۸حروف نایک به صورت مورب و بدون دندانه بالای لوگو حک شد. بعد از سال ۱۹۸۶ کلمۀ نایک از بالای لوگو برداشته شد و در سال ۱۹۹۷ طی جلسات مختلف هیئتمدیره تصمیم بر حذف لوگو و ایجاد یک نماد جدید کردند اما به دلیل محبوبیت لوگوی قبلی و آشنایی بسیاری از مردم با آن بالاخره مدیران با ابقای لوگو موافقت کردند و تا به امروز لوگوی نایک یکی از مشهورترین و شناخته شدهترین لوگوهای حال حاضر در دنیا گردیده است.
منبع: www.blog.arthibition.net