اهمیت سئو برای رشد کسب وکار آنلاین

کسب وکار ما باید دیده شود:

مغازه‌ای شیک که بهترین محصولات را با نازل‌ترین قیمت در بیابانی خشک‌وخالی ارائه می‌کند را تصور کنید. آیا این مغازه توسط کسی دیده می‌شود؟ آیا در طول روزهای سال امکان دارد یک مشتری داشته باشد؟ جواب به‌احتمال‌زیاد نه است. اگر وب‌سایتی با طراحی زیبا که برترین خدمات و محصولات خود را با مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌کند، اما هیچ بازدیدکننده‌ای ندارد. همان مغازه در بیابان است. برای دیده شدن کسب‌وکارمان باید تبلیغ کنیم. اما تبلیغات برای مدیرانی که در آغاز راه کسب‌وکار آنلاین هستند پرهزینه است. بنابراین پیشنهاد من تبلیغ رایگان در پربازدیدترین سایت دنیا است. چی؟ پربازدیدترین؟ بله

سئو چیست؟

سئو بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجوگر است. بهینه سازی یعنی ایجاد تغییرات در وبسایت براساس قوانین موتورهای جستجوگر.

چرا باید وب سایت خود را بهینه سازی کنیم؟

با بهینه سازی سایت خود می‌توانید در قلب شلوغ‌ترین بازار دنیا مغازه‌ای شیک داشته باشید که هر روز سال در دید میلیون‌ها بازدیدکننده قرار بگیرید.

شناخته خواهیم شد!

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مزایایی زیادی دارد که یکی از آن‌ها شناخته شدن سریع‌تر کسب‌وکارمان است. مخاطبین احتمالی ما برای جواب سؤالات و نیازهایشان در گوگل جستجو می‌کنند. اگر سایت ما در نتایج جستجوی آن‌ها رتبه اول را داشته باشد. به‌ طور قطع باعث ایجاد اطمینان در ذهن مخاطب خواهیم شد. اطمینان به این‌که جواب نیازهایش توسط ما ارائه می‌گردد. چرا؟ چون گوگل ما را به او پیشنهاد داده است. یکی از الزامات شناخته شدن جذب اعتماد مخاطب است. سئو این امکان را با کمترین هزینه برای ما فراهم خواهد کرد. مشتریان از برندها خرید می‌کنند. تصمیم میگیریم که کدام محصولات ما بیشتر دیده شود. با سئو، خود را به گونه ای دوست داریم معرفی می‌کنیم.

تا به شما اعتماد نکنند خریدی در کار نیست.

مشتریان از کسب‌وکارهای خرید می‌کنند که به آن‌ها اعتماد دارند. ۹۲ درصد بازیدکنندگان به صفحه اول نتیجه‌های گوگل اکتفا می‌کنند. با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل این اعتماد را به مخاطب خواهیم داد که ما برترین هستیم. به ذهن مخاطب القا می‌کینم که ما جواب سوالات شما را میدانیم. پس با سئو سایت خود به جذب اعتماد مخاطبین کسب‌وکارمان کمک خواهیم کرد.

با سئو می توان بازدیدکننده وبسایت را افزایش داد.

داشتن ترافیکی دائمی و رو به رشد آرزوی هر مدیر وب‌سایت است. هرچند به باور من هر بازدید منجر به فروش نمی‌شود اما بدون بازدیدکننده نیز هیچ فروشی نخواهیم داشت. کم‌هزینه‌ترین، بادوام‌ترین و در دسترسی‌ترین راه برای ایجاد ترافیک وب‌سایت سئو است. بهینه‌سازی محتواهای سایت به‌گونه‌ای که در صفحه اول گوگل قرار گیریم برای ما سیل ترافیک ایجاد خواهد کرد. ایجاد ترافیک برای وب‌سایت، اولین مرحله فروش اینترنتی است. این کار با سئو سایت برای موتورهای جستجو به‌راحتی امکان‌پذیر خواهد بود.

برای بازاریابی هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد.

هر کسب‌وکاری برای ادامه حیات خود به بازاریابی نیاز دارد. کسب‌وکارهای آنلاین نیز از این قاعده مستثنا نیستند. گزینه‌های زیادی برای بازاریابی آنلاین وجود دارد از جمله (شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات در سایت‌های دیگر، بازاریابی با ایمیل و …).اما یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها به دست آوردن رتبه‌ی برتر جستجوهای گوگل است. گوگل بزرگ‌ترین بلندگوی بازاریابی کسب‌وکارهای آنلاین است. بلندگویی که ۲۴ساعت شبانه‌روز هفت روز هفته روشن است. برای استفاده از این بلندگو نیازمند سئو سایت خود هستیم. به نظر من این مورد بزرگترین دلیل اهمیت سئو برای رشد کسب وکار آنلاین است.

بیشترین بازگشت سرمایه

ما برای فروش بیشتر نیازمند تبلیغات هستیم. تبلیغات در دنیای امروز واقعاً پرهزینه و اغلب با ضرر همراه است. در عمل نیز هیچ راهی جز تبلیغ محصولات و خدمات خود نداریم. پس چاره‌ی کار چیست؟ هم تبلیغ کنیم هم سرمایه‌گذاری ما برای تبلیغ منجر به فروش و سود بیشتر شود. اگر به‌اندازه‌ای که هزینه تبلیغ داده‌ایم یا بیشتر سود نکنیم عملاً ضرر کرده‌ایم یعنی بازگشت سرمایه منفی بوده است. راه چاره، کسب رتبه‌ی برتر در گوگل است. سئو سایت تبلیغی با بازگشت سرمایه همیشه مثبت است. چرا؟ چون هزینه‌ای نکرده‌ایم و همیشه در حال تبلیغ کسب‌وکار خود هستیم. سئو سایت بیشترین بازگشت سرمایه را در پی خواهد داشت.

بازار هدف محدودتر موفقیت بیشتر در کسب وکار آنلاین:

خاص کردن جامعه هدف کسب‌وکارمان می‌توانید منجر به فروش بیشتر و تداوم فروش ما شود. اگر ما بتوانیم مخاطبین کسب‌وکارمان را خاص کنیم می‌توانیم بدون کمترین دردسر با آن‌ها در ارتباط باشیم. برای درک خاص کردن جامعه هدف شما را به خوانده مقاله‌ی:

چگونه بازار هدف فروش خود را شناسایی کنیم؟

با سئو سایت به‌آسانی می‌توانیم تعیین کنیم که کدام مخاطب با کدام مشخصات اجتماعی، سنی، جنسی و حتی درآمدی مخاطب خاص ما است. یعنی به گونه‌ای محتویات خود را بهینه می‌کنم که فقط افرادی که در بازار هدف ما هستند آن را مشاهده کنند. خاص کردن مخاطبین با سئو سایت به‌آسانی قابل انجام است.

با سئو سایت فروش ما چند برابر می‌شود.

اگر کسب‌وکار ما در حوزه فروش محصولات و خدمات باشد سریع‌ترین را برای فروش، بهینه‌سازی صفحات محصولات و خدمات برای گوگل است. خریداران احتمالی برای خرید یک محصول به گوگل مراجعه کرده و در مورد محصول موردنظر تحقیق می‌کنند. گوگل نیز بر اساس درخواست آن‌ها، نتایج خود را ارائه می‌کند. اگر ما بتوانیم توجه گوگل را به وب‌سایت خود جلب کنیم(سئو) می‌توانیم بهترین رتبه‌ی نتایج را داشته باشیم. ۶۱ درصد از خریداران احتمالی ترجیح می‌دهد سه سایت اول صفحه‌ی اول گوگل را مورد بررسی قرار دهند. طبق تحقیقات انجام‌ شده ۳۵٫۶۴% درصد از بازدیدکنندگان لینک وب‌سایت اول را کلیک می‌کنند. البته لازم به ذکر که سایت‌هایی که به‌ صورت طبیعی و بدون پرداخت هزینه‌ی تبلیغ به گوگل، رتبه اول تا سوم را دارند منظور است.

نتایج قابل‌اندازه‌گیری

گوگل برای بررسی نتایج سئو ابزارهایی را به‌ صورت رایگان در اختیار مدیران کسب‌وکارهای آنلاین قرار داده است. ما می‌توانیم با استفاده از این ابزارها به تحلیل و بررسی نتایج سئو سایت خود بپردازیم. تحلیل مواردی چون نرخ بازدید سایت، شناسایی پربازدیدترین محتوای سایت، پرمخاطب‌ترین کلمات و جملات وب‌سایت، و آمارهای بسیار دیگر که با بررسی آن‌ها می‌توانیم به رشد کسب‌وکارمان کمک بسیاری کنیم.

پیشی گرفتن از رقبا

کسب‌وکارهای آنلاین دارای بیشترین رقیب هستند. در بازار رقابتی امروز پیشی گرفتن از رقبا می‌تواند منجر به درآمد بیشتر شود. با سئو وب‌سایت می‌توانیم رقبای خود را محدود کرده و آن‌ها را مدنظر داشته باشیم. به میزان به سئو سایت توجه کنیم به آن میزان ما در حوزه‌ی کسب‌وکاری خود بی‌رقیب خواهیم بود. چرا؟چون برای سئو سایت باید رقبا را تحلیل کنیم.کلمات کلیدی که آن‌ها را در صفحه اول گوگل را تحلیل کرده و بر اساس آن‌ها محتواهای خود را بسازیم. اگر به دنبال تبلیغ در بزرگ‌ترین بیلبورد جهان با کمترین هزینه مالی هستید پیشنهاد من سئو سایت بر اساس قوانین گوگل است.

دلایل اهمیت سئو برای رشد کسب و کار آنلاین – بیلبورد گوگل

دلایل اهمیت سئو برای رشد کسب وکار آنلاین زیاد هستند اما به نظر من این ۱۰ دلیل برجسته‌ترین دلایلی بودند که برای قانع کردن هر مدیر کسب وکار آنلاین لازم هستند تا او را ترغیب به انجام هرچه بهتر سئو سایت خود کند.

آیا می‌توان بدون دانستن دلیل کاری آن را انجام داد. هر فعالیت ما در حوزه‌ی آنلاین باید دارای دلایل محکم باشد.در این مقاله سعی کردم دلایلی که شما ترغیب به انجام سئو سایت کند را مطرح کنم. آیا شما دلایلی دیگر دارید؟ آن را با من در میان بگذارید.

 

منبع: modirbash.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن