ده روش ارزان و موثر برای تبلیغ کسب و کارهای کوچک

۱- از شبکه های اجتماعی موجود غافل نمانید.

این ایده شاید واضح و جز اساسی ترین راه های تبلیغاتی باشد، اما همه افراد نمی توانند از پتانسیل واقعی شبکه های اجتماعی در بازاریابی استفاده کنند. ایده اصلی این است که سعی کنید از تمام شبکه های اجتماعی قابل دسترس و قانونی در کشور مانند اینستاگرام، تلگرام و … استفاده کنید. سعی کنید صفحه ای رسمی در اینستاگرام داشته باشید و آن را در اختیار افراد حاضر در صحنه کسب و کار کشور قرار دهید، آن ها نیز افراد بیشتری می شناسند که مطالب شما را در اختیارشان قرار می دهند، مطالبی جذاب بنویسید که توسط مردم دست به دست شود، این راه آسان ترین و ارزان ترین راه برای معرفی کسب و کار جدید شماست. اصول بازاریابی دیجیتالی را رعایت کنید.

۲- در همایش‌ها حاضر شوید و مشتریان جدیدی پیدا کنید.

مردم علاقه و کنجکاوی زیادی نسبت به کسب‌وکارهای جدید و پیشنهادهایشان دارند؛‌ به همین دلیل با شرکت در همایش‌ها و سخنرانی‌هایی در این زمینه می‌توانید خود و کسب‌کارتان را به آن‌ها معرفی کنید. شرکت در سمینارها و معرفی کسب و کار و پیدا کردن مشتریان جدید معمولا هزینه زیادی برای شما در بر نخواهد داشت. همایش های کم هزینه را می توانید از این سایت پیگیری کنید.

۳-شرکت و نوع کسب و کار خود را در محل شرکت خود تبلیغ و معرفی کنید.

میدانیم که تبلیغات فیزیکی شامل، تراکت، پوستر، بنر، روزنامه و مانند آن ها تبلیغاتی پر هزینه هستند که برای محیط زیست نیز مناسب به حساب نمی آیند. تبلیغ فیزیکی مناسب و جایگزین پیدا کنید مثلا بر دیوار بیرونی شرکت، نام و زمینه کار شرکت را بنویسید.
هر گونه نوشته یا علامتی از کسب و کار شما در محیط های عمومی محل کار، تبلیغی شبانه روزی خواهد بود و می‌تواند دیگران را با کسب و کار شما آشنا سازد، حتی زمانی که تعطیل هستید. اگر امکان نصب تابلو یا نوشته‌ای بزرگ را ندارید، می توانید بر زنگ درب ورودی علاوه بر نام شرکت، زمینه کاری خود را هم بنویسید. از رنگ ها و طراحی مناسب و حرفه‌ای استفاده کنید. حتی می‌توانید روزها و ساعات فعالیت شرکت را بنویسید.

۴- از فاکتور فروش خود به عنوان زمینه ای برای تبلیغ استفاده نمایید.

بسیاری از شرکت ها روزانه فاکتورهایی را صادر می‌کنند که به جاهای مختلف ارسال می‌شود. فاکتورها معمولا بارها دست به دست می شوند تا به دست پرداخت‌کننده آن می‌رسند. وقتی مشتری محصولی را می‌خرد، محصولات وابسته به محصول خریداری شده را در فاکتور معرفی کنید. حتی می‌توانید کاری کنید که دریافت فاکتور برای مشتری به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل شود. مثلا همراه فاکتور مطالب خواندنی و آموزشی کوتاهی بفرستید تا مشتری از آنها استفاده کند.
اگر امکانات بیشتری در اختیار دارید از فاکتورهای رنگی استفاده کنید تا تاثیر بهتری از شما به‌جای بگذارد. بسیاری از خریداران هیچگاه به محل کارمان مراجعه نمی‌کنند و تنها چیزهایی که از کسب و کارمان می‌بینند محصولات و فاکتورها هستند.

۵- از سیستم جوابگویی تلفنی خود برای تبلیغ استفاده کنید.

اگر سیستم پاسخگویی بصورتی است که مشتریان مجبورند در انتظار بمانند بجای پخش آهنگ …به معرفی محصولات و خدمات شرکت خود بپردازید با اینکار می‌توانید ذهنیت خوبی را در مشتری ایجاد کنید و مشتری احساس خواهد کرد که با شرکت بزرگی تماس گرفته است.
در زمان‌هایی که شرکت تعطیل است به‌جای آنکه بگویید لطفا پیام خود را بگذارید می‌توانید به معرفی شرکت و محصولات پرداخته سپس از مشتری بخواهید پیام بگذارد.
از گفتن مقدمه و یا مطالبی که مشتری از آن آگاه است بپرهیزید و مستقیما به خدمات و محصولات بپردازید. پیام را تا حد ممکن کوتاه و قابل‌فهم نگه دارید. از جملات شعارگونه بپرهیزید.‌ اگر تهیه دستگاه های تلفن برای پاسخگویی پر هزینه است از نرم افزار هایی که در این زمینه به بازار آمده اند استفاده کنید.

۶- بجای لباس های معمولی و مختلف از لباس های فرم استفاده کنید.

مردم در مواجه با لباس های فرم احساس بهتری از انسجام و مدیریت یک شرکت دارند. اگر شما و کارکنان با لباس مناسب در محل کار ظاهر نشوند شاید باعث تاثیر نامناسب بر دیگران شود. حتی اگر تهیه لباس یونیفرم پر هزینه است میتوانید ترتیبی اتخاذ نمایید که کارکنان شرکت با لباس هم رنگ و خاصی در شرکت ظاهر شوند.

۷از بسته بندی و نحوه ارائه محصول به مشتری جهت تبلیغ استفاده کنید.

اگر جعبه یا بسته بندی خاصی برای محصول دارید با لوگوی شرکت و معرفی محصول همراه باشد و اگر هم ندارید با ارائه یه کاغذ همراه محصول به مشتری میتوانید تبلیغ موثری داشته باشید. حتی می توانید بروشورها و آگهی‌های خود را در تمام نامه‌های ارسالی شرکت قرار دهید.

۸-به مشتریان خود جایزه بدهید.

حتما این جمله را شنیده اید که هزینه بدست آوردن مشتریان جدید پنج برابر نگه داشتن مشتریان قدیمی است. پس در نگهداری مشتریان قدیمی بکوشید. جایزه ای از جنس محصولات و خدمات خود به مشتریان ارائه دهید. تبریکات عید و مناسبت ها را فراموش نکنید و در نامه های ارسالی به مشتریان حتما از سربرگ و مهر شرکت استفاده کنید.

منبع: porsagroup.ir

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن